שר החוץ בפועל: דרמר יעסוק בסוגיות של ארה"ב, סעודיה ואיראן

בירושלים מעריכים כי בקרוב תתקיים שיחה בין נתניהו לביידן, ומקווים כי בחודשים הקרובים יתקיים גם ביקור של רה"מ בבית הלבן. אלי כהן וישראל כ"ץ אמנם יהיו שרי החוץ ברוטציה - אך השר לנושאים אסטרטגיים יהיה זה שילווה את נתניהו ויישב איתו בחדר הסגור כשיתקבלו ההחלטות המשמעותיות

זמן צפייה: 01:47

שעות אחרי השבעת הממשלה ה-37 אמש (חמישי) כבר הגיעה ההצהרה של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, שבירך מצד אחד את ראש הממשלה הנכנס בנימין נתניהו ואת הממשלה החדשה, ומצד שני הבהיר כי ארה"ב תתנגד לכל מדיניות שתסכן את הערכים ואת פיתרון שתי המדינות.

אפשר להעריך כי מי שישמש מטעמו של נתניהו כשר החוץ בפועל, בטח בנושאים הללו, יהיה דווקא השר לנושאים אסטרטגיים - איש אמונו של נתניהו ומי שמלווה אותו כבר שנים ארוכות - רון דרמר, ולא שר החוץ אלי כהן או ישראל כ"ץ שאמור להיכנס למשרד החוץ בעוד כשנה במסגרת הרוטציה.

בירושלים מעריכים כי בקרוב גם תתקיים שיחה בין נתניהו לבין ביידן, ומקווים כי בחודשים הקרובים יתקיים גם ביקור של ראש הממשלה בבית הלבן. דרמר, שגריר ישראל בארה"ב לשעבר, הוא זה שילווה את נתניהו ויישב איתו בחדר הסגור כשיתקבלו ההחלטות המשמעותיות, גם בכל מה שקשור לארה"ב וגם בכל מה שקשור לסעודיה ולאיראן.

בהקשר זה, לצידו של נתניהו יהיו עוד כמה דמויות, כולם גברים. אמש הודיע נתניהו על מינויו של יוסי פוקס למזכיר הממשלה ושל יוסי שלי, לשעבר שגריר ישראל בברזיל, לתפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה. בנוסף, גם בקדנציה הזאת ילווה את נתניהו צחי ברוורמן, הפעם בתפקיד ראש הסגל. תפקידי היועץ המדיני, הדובר המדיני והדובר הפוליטי עדיין לא נסגרו באופן רשמי.

הנשיא ג'ו ביידן ומזכיר המדינה אנתוני בלינקן
הנשיא ג'ו ביידן ומזכיר המדינה אנתוני בלינקן | צילום: רויטרס

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן פרסם לפנות בוקר הודעה רשמית על הממשלה החדשה, בה נכתב: "כפי שאמר הנשיא ג'ו ביידן, אנו נעבוד עם הממשלה החדשה כדי לטפל במשותף עם האתגרים וההזדמנויות הרבות העומדות בפני ישראל ואזור המזרח התיכון, כולל האיום מאיראן"

"נמשיך לתמוך בפתרון שתי המדינות", הוסיף בלינקן, "ולהתנגד למדיניות המסכנת את כדאיות או סותרת את האינטרסים והערכים ההדדיים שלנו. ארצות הברית תישאר מחויבת לקדם אמצעים שווים של חופש, צדק, ביטחון ושגשוג עבור ישראלים ופלסטינים כאחד".