הבית הלבן אחרי שטראמפ תקף את יהודי ארה"ב: "אנטישמיות"

אתמול אמר נשיא ארה"ב לשעבר כי יהודי ארה"ב לא מעריכים אותו מספיק - והוסיף כי בישראל יש לו את שיעור התמיכה הגבוה בעולם ("אף נשיא לא עשה עבור ישראל את מה שאני עשיתי, יכולתי בקלות להיות שם ראש ממשלה"). בבית הלבן הגיבו: "אנטישמיות ועלבון ליהודים ולישראל"

הנשיא לשעבר, דונאלד טראמפ
נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

יממה אחרי שנשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ ביקר את היהודים בארצות הברית, וטען כי הם לא מעריכים אותו מספיק וכי הם צריכים להתאפס ולהעריך את "מה שיש להם בישראל" - בבית הלבן הגיבו הערב (שני), ואמרו כי מדובר ב"אנטישמיות ועלבון ליהודים ולישראל".

"אף נשיא לא עשה עבור ישראל מה שאני עשיתי", כתב טראמפ בפוסט שפרסם ברשת החברתית שלו "Truth", "באופן מפתיע, האוונגליסטים הנהדרים מעריכים את זה הרבה יותר מאשר היהודים, בייחוד אלה שגרים בארצות הברית".

"אלה שגרים בישראל, לעומת זאת, הם סיפור אחר", הוסיף טראמפ, "שיעור התמיכה הגבוה ביותר בעולם, יכולתי בקלות להיות ראש ממשלה! יהודי ארצות הברית צריכים להתאפס על עצמם ולהעריך את מה שיש להם בישראל - לפני שזה יהיה מאוחר מדי".

68 אחוזים מיהודי ארצות הברית הצביעו בבחירות 2020 למועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן, בעוד ש-30 אחוזים בלבד הצביע לטראמפ, זאת לעומת 51 אחוזים שהצביעו לביידן בקרב כלל המצביעים בארצות הברית.