הבית הלבן לאחר ביטול הסבב: "מצפים להתחיל בשיחות בהקדם"
בבית הלבן טוענים כי בכוונת ארה"ב להתחיל באופן מיידי בדיונים הטכניים", זאת לאחר שבוטל סבב השיחות עם איראן בעקבות המשך פעילות צה"ל בלבנון והירי מחיזבאללה. דיווח ב"וושינגטון פוסט": סוכנויות הביון האמריקניות הזהירו את טראמפ כי נתניהו ינסה לפגוע במאמצי המו"מ
לאחר שבוטל סבב השיחות בין ארצות הברית לאיראן בעקבות המשך פעילות צה"ל בלבנון והירי של חיזבאללה, בבית הלבן טוענים הערב (שישי) כי זהו לא סופם של המגעים: "מצפים להתחיל באופן מיידי בדיונים הטכניים ונעשה זאת בהקדם". במקביל, ארה"ב הודיעה לישראל כי יש להפסיק באופן מיידי את התקיפות בלבנון.
מוקדם יותר דווח בוושינגטון פוסט כי סוכנויות הביון של ארה"ב הזהירו את ממשל טראמפ מפני צעדים שראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לנקוט על מנת לפגוע בהסכם עם איראן, זאת ברקע הלחץ הגובר בקואליציה שלא לסגת מלבנון. עם זאת, גורמים בממשל טראמפ מתעקשים שתנאי ההסכם עם האיראן לא מונעים מישראל להגיב לאש חיזבאללה, ושהדאגות של נתניהו מתחוורות בהשוואה לצורך להשלים עסקה ולפתוח מחדש את מיצר הורמוז.
הפסקת האש בין ישראל לחיזבאללה נכנסה לתוקפה אחר הצהריים, אך זמן קצר לאחר מכן דווח על המשך התקיפות צה"ל באזורים שונים בדרום לבנון, ובמקביל הופעלו אזעקות בגליל המערבי בעקבות התרעה על חדירת כטב"ם. בהמשך לא דווח על אירועים חריגים, ובמהדורת "שישי" פורסם הערב כי איראן הנחתה את חיזבאללה להימנע משיגור רקטות וכטב"מים לשטח הארץ, זאת על מנת לייצר לגיטימציה לפעילות נגד כוחות צה"ל.

ברשת CNN דווח הבוקר כי איראן ביקשה ערבויות לסיום המלחמה בלבנון, כתנאי להמשך המשא ומתן. גורם דיפלומטי אמר כי המתווכות פועלות לפתור את הסוגיה, וציין כי נכון לעכשיו השיחות בשווייץ נדחו. יו"ר הפרלמנט האיראני מוחמד באקר קאליבאף אמר הלילה כי "כל הפרה של ההסכם או דרישות מופרזות ייענו בתגובה חריפה", ובהמשך היום הוא אמר כי השיחות עם ארה"ב יישארו כפופות ל"קווים האדומים" של טהרן.
בהודעת הבית לבן נמסר בנושא ביטול השיחות: "כפי שסגן הנשיא אמר בכנס העיתונאים שלו, התוכניות לשיחות הטכניות הקרובות לא סופיות, והמשלחת האמריקנית הוכנה לצאת בהזדמנות הראשונה הזמינה, אך הלוגיסטיקה של המשא ומתן מעולם לא הייתה פשוטה או צפויה. נכון לעכשיו סגן הנשיא אינו יוצא הערב".

שגריר ארה"ב בישראל מייק האקבי גיבה את התקיפות של צה"ל בלבנון, וכתב בחשבון ה-X שלו כי "שר החוץ הצרפתי אמר שישראל צריכה להפסיק את התקיפות על חיזבאללה, האם צרפת מקבלת את כל המידע שלה מחיזבאללה?". הוא הוסיף: "אמש, 4 מחייליה של ישראל נהרגו. ישראל תוקפת כאשר היא מותקפת. הפסקת האש מתקיימת כשחיזבאללה מפסיק לירות".


