ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק נחת בישראל: "אנו ניצבים לצידכם"

יממה אחרי ביקורו ההיסטורי של נשיא ארה"ב, רה"מ הבריטי רישי סונאק הגיע לביקור ראשון בישראל מאז שנבחר לתפקיד. בהצהרה לצד נתניהו אמר: "להבדיל מדרכו של חמאס, אני יודע שאתם משתמשים בכל האמצעים בכדי לפגוע כמה שפחות בחיי אזרחים חפים מפשע"

זמן צפייה: 05:21

יממה אחרי ביקורו ההיסטורי של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק הגיע היום (חמישי) לביקורו הראשון בישראל מאז שנבחר לתפקיד לפני כשנה. בהצהרה שנתן עם נחיתתו, אמר סונאק: "תדעו שאנו ניצבים לצידכם".

סונאק נפגש בשעות הצהריים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולאחריה התייצבו שני המנהיגים להצהרה משותפת. "לפני 80 שנה עמד העולם החופשי בקרב לצידכם, וזה הקרב שלנו עכשיו", אמר נתניהו, "אנחנו צריכים לעמוד יחד ויחד ננצח. זוהי מלחמה ארוכה ונצטרך את התמיכה המתמשכת שלכם".

"בשבועיים האחרונים המדינה הזו עברה וחוותה משהו שאף מדינה לא חוותה ואף אוכלוסייה לא צריכה לחוות", אמר סונאק, "אני רוצה להביע את תנחומיי הכנים, גם בשם העם הבריטי. להבדיל מדרכו של חמאס, אני יודע שאתם משתמשים בכל האמצעים בכדי לפגוע כמה שפחות בחיי אזרחים חפים מפשע".

חרבות ברזל ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק, בלשכת רה"מ בירושלים
רה"מ נתניהו בלשכתו עם ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק | צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

"אני רוצה להודות לך על התמיכה שנתתם למשפחות של האזרחים הבריטים החטופים, אני יודע שנמשיך לשתף פעולה", הוסיף סונאק, "ראינו בימים האחרונים מראות שהחרידו אותנו. אנחנו מודעים לכך שגם העם הפלסטיני הם קורבנות של חמאס, ואני מעריך את זה שהחלטת שנתיבי הסיוע לעזה יהיו פתוחים".

בסוף דבריו פנה ראש הממשלה הבריטי לנתניהו ואמר: "תיארת את האירוע הזה כזמן החשוך ביותר של ישראל, ואני גאה לעמוד כאן איתך בשעתה הקשה של ישראל, בסולידריות נעמוד איתכם, אנחנו רוצים שתנצחו".

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק בישראל
ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק בישראל | צילום: רויטרס

מוקדם יותר נפגש סונאק עם משפחות של חטופים שנמצאים בשבי חמאס בעזה, ולאחר מכן צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "כשהילד שלך נלקח ממך זה הסיוט הכי גרוע של הורה. הבוקר שמעתי מהמשפחות שעברו את הייסורים הבלתי נסבלים האלה. בעבודה עם שותפינו, אנו נחושים להבטיח את שחרור השבויים שנלקחו על ידי מחבלי חמאס".

נשיא המדינה יצחק הרצוג נועד עם סונאק עם נחיתתו, ובפגישתם הפציר הנשיא הרצוג בסונאק לפעול נגד התנגדות רשת BBC לקרוא לחמאס "ארגון טרור" בדיווחיו, ואמר כי: "יש לנו עסק עם אחד מארגוני הטרור הגרועים בעולם. בדמוקרטיות מודרניות, כמו שלנו ושלך, אתה לא יכול להתערב בכל, אבל כיוון של-BBC יש קשר לממשל ושהוא פניה של בריטניה בכל העולם, צריכה להיות זעקה על כך שחמאס יוגדר גם שם כארגון טרור. מה עוד הם צריכים לראות כדי להבין את הזעזוע?".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2310191214' autoplay='0' credit='עומר מירון ' desc='פגישת הנשיא הרצוג וראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק' poster='' kid='1_ap5jud6l' duration='486']

סונאק אמר להרצוג: "עברתם סבל שאי אפשר לתאר, מעשה טרור ברברי, וצריך לקרוא לזוועה הזו בשמה - זהו מעשה טרור, שבוצע על ידי ארגון הטרור האכזרי חמאס. זה מה שאני מאמין בו, וזה מה שאמשיך להגיד. ברוח זו, אנו עומדים לצד ישראל. יש לכם הזכות להגן על עצמכם, להחזיר את הביטחון לעמכם ולארצכם, ולהבטיח את שובם של בני הערובה שנלקחו, בבטחה. זוהי אינה זכות - זוהי חובה להחזיר את הביטחון למדינתכם".

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש עם ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק חרבות ברזל
נשיא המדינה יצחק הרצוג עם ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק | צילום: קובי גדעון / לע"מ

בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו עם נחיתתו כתב סונאק: "אני בישראל, אומה שנמצאת באבל. אני מתאבל איתכם ועומד לצידכם נגד הרוע שבטרור. היום, ותמיד". בסוף הציוץ הוא הוסיף בעברית: "סולידריות".