ראש ממשלת פקיסטן: "הסכמנו על מפת דרכים לקראת הסכם סופי"
ראש ממשלת פקיסטן שהבז שריף התייחס בציוץ לשיחות המו"מ שהתקיימו הלילה בין ארה"ב לאיראן והודיע כי "סוכמה מפת דרכים להגעה להסכם בתוך 60 יום, הקמת ועדה עליונה שתספק פיקוח מדיני, ותחילתן של שיחות טכניות נוספות"
ראש ממשלת פקיסטן שהבז שריף סיכם היום (שני) ברשת החברתית X את סבב השיחות בן ה-18 שעות שהתקיים בין ארה"ב לאיראן, וכתב: "הדיונים התנהלו באווירה חיובית ובונה והניבו התקדמות מעודדת, הכוללת הסכמה על מפת דרכים לקראת הסכם סופי בתוך 60 יום, הקמת ועדה עליונה שתספק פיקוח מדיני, ותחילתן של שיחות טכניות נוספות".
עוד כתב ראש ממשלת פקיסטן: "אני משבח את הנהגותיהן של ארצות הברית ואיראן על מחויבותן המתמשכת למעורבות בונה, ומודה לכל המדינות האחיות והידידותיות על תמיכתן בעלת הערך בקידום התהליך ההיסטורי הזה. באופן מיוחד, ברצוני להביע את הערכתי למדינה האחות שלנו, קטר, על תמיכתה המכרעת ביצירת התנאים הדרושים להתקדמות המשא ומתן. פקיסטן תמשיך למלא את תפקידה הישר והכנא בקידום הדיאלוג והדיפלומטיה לקראת פתרון ובר-קיימא".

זמן קצר לפני כן התייחס נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפרטי ההסכם ברשת החברתית שלו Truth Social וכתב: "לא יהיו אגרות במצר הורמוז במשך 60 יום במסגרת הפסקת האש, ולא יהיו אגרות אחריהם, אלא אם כן הם יחליטו להטיל תשלומי אגרה על ארה"ב, אם העסקה לא תושלם".

סבב השיחות הראשון הסתיים הלילה לאחר דיווחים על עזיבת המשלחת האיראנית בעקבות דברי הנשיא טראמפ. עם זאת, המתווכות קטר ופקיסטן הודיעו על "התקדמות מעודדת" ועל הקמת "תא למניעת סכסוכים בלבנון", ללא נציגות ישראלית. בהודעה המשותפת נמסר כי "השיחות התנהלו באווירה חיובית ובונה" והוסיפו כי מטרת המנגנון בלבנון היא להבטיח את המחויבות להפסקת הפעולות הצבאיות בשטח המדינה, זאת בהתאם לסעיפי מזכר ההבנות.
עוד נכתב בהודעה המשותפת: "ההתקדמות כוללת בין היתר הקמת מנגנון להמשך השיחות הטכניות. על בסיס מזכר ההבנות, הצדדים הסכימו על הקמת "ועדה עליונה" שתהיה אחראית על הפיקוח המדיני של תהליך התיווך. הנציגים הבכירים ידווחו באופן קבוע לוועדה, ויובילו קבוצות עבודה ממוקדות בנושאי גרעין וסנקציות, כמו גם קבוצת עבודה למעקב ויישוב סכסוכים, במטרה להבטיח את היישום היעיל של מזכר ההבנות ולטפל בנושאים נוספים".
זמן קצר לאחר מכן כתב שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י בציוץ ברשת החברתית X כי "התיווך הבלתי נלאה של פקיסטן וקטר הוביל להתקדמות גדולה לקראת סיום המלחמה בלבנון", והוסיף: "כמו כן, הושעו הסנקציות על ייצוא נפט ופטרוכימיה, הוסר המצור הימי, שוחררו חלק מהנכסים המוקפאים, ותוכנית הענק לשיקום ופיתוח כלכלי של איראן יצאה לפועל. המבחן האמיתי הראשון: היחידה למניעת סכסוכים בלבנון".

בתוך כך, שגריר ישראל באו"ם דני דנון התראיין הבוקר לפוקס ניוז, במהלכו התייחס לשיחות המשא ומתן בלבנון ואמר: "יש לנו שיחות ישירות עם ממשלת לבנון, אנחנו מודים לשר החוץ האמריקני מרקו רוביו על כך, כך צריך להיות. אנחנו רוצים לראות לבנון חופשית בשליטת ממשלת לבנון וללא שליטה איראנית".
עוד אמר דנון: "אנחנו מדברים עם לבנון אבל אם נותקף ע"י חיזבבאללה נצטרך להגיב. לא נשב כמו ברווזים במטווח ונחכה שחיזבאללה יירה על אזרחינו, נגן על עצמנו. אני מקווה שלממשלת לבנון יהיה את האומץ לפעול בעצמה נגד חיזבאללה".


