בקשה בבריטניה למעצר ח"כ שטרן: "פושע מלחמה"

ארגון זכויות אדם הפועל בבריטניה פנה למטה ללוחמה בטרור במדינה בדרישה לעצור את הח"כ מ"יש עתיד" השוהה בלונדון במסגרת משלחת הסברה

ייעצר בלונדון? ח"כ שטרן (פייסבוק)

האם ח"כ אלעזר שטרן ייעצר בבריטניה? ארגון ערבי-בריטי הגיש בקשה לעצור את חבר הכנסת מ"יש עתיד" הנמצא בימים אלה בלונדון במסגרת משלחת הסברה של מפלגתו נגד ה-BDS באוניברסיטאות בעיר.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

מדובר בארגון ערבי לזכויות אדם הפועל בבריטניה, שהגיש פנייה למטה ללוחמה בטרור במדינה. בפנייתו דרש הארגון לעצור את חבר הכנסת בשל מעורבותו במה שהגדירו כאחריות לפשעים שביצעו כוחות צה"ל.

בארגון נמקו את פנייתם בכך ששטרן, אלוף במיל', לקח חלק במהלך שנותיו בצה"ל בפעולות שבהן בוצעו פשעי מלחמה. בין היתר הזכיר הארגון את מלחמת לבנון הראשונה בדגש על אירועי סברה ושתילה, אז ח"כ שטרן כיהן כקצין בכיר בחטיבת הצנחנים.

הפגנות נגד ישראל (ארכיון) (רויטרס)
הפגנות נגד ישראל (ארכיון) (רויטרס)

הדיווח הועבר לשגרירות ישראל בבריטניה וללשכת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, וכן לקצין הכנסת - שמסר את המידע למשרד החוץ כדי לקבל תדרוך מקצועי לגבי המשך מסע ההסברה.

"אני גאה לנסוע בראש המשלחת של צעירי 'יש עתיד' למסע הסברה בקמפוסים בבריטניה ולייצג את ישראל מול הדה לגיטימציה נגדנו בעולם", אמר ח"כ שטרן לפני היציאה ללונדון. "המאבק על התודעה בעולם זהו אתגר קשה למדינת ישראל וחשוב לעתידנו כאן בארץ. לכן ב'יש עתיד' לקחנו על עצמנו לנהל את המאבק הצודק של ישראל בעולם ולהציב בפני הסטודנטים ברחבי אירופה את כל האמת על ישראל".

ממשרד החוץ נמסר בעקבות בקשת המעצר נגד ח"כ שטרן כי "ישראל מצרה על הניסיון לעשות שימוש ציני במערכת המשפט הבריטית למטרות פוליטיות ואנטי ישראליות. אנו סמוכים ובטוחים שהשלטונות הבריטים לא ייפלו בפח".