גורמים במגעים: "נתניהו גרם לחמאס לחשוב שישראל לא רוצה עסקה"

גורמים מקצועיים המעורים בפרטי המו"מ לעסקת חטופים, העבירו ביקורת על התנהלותו של נתניהו בימים שלםני ניסיון החיסול של מוחמד דף, בטענה כי גרם לחמאס לחשוב שישראל אינה מעוניינת בעסקה. "צריכים לדאוג שחיסול דף יהפוך להיות הטריגר לכך שאנחנו רוצים עסקה - ולא ההפך", נמסר

זמן צפייה: 01:54

פרסום ראשון: לאחר ניסיון החיסול של מפקד הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף אמש, הערב (ראשון) פורסם במהדורה המרכזית כי גורמים מקצועיים המעורים בפרטי המו"מ לעסקת חטופים, העבירו ביקורת על התנהלותו של נתניהו בימים שקדמו לפעולה בח'אן יונס, במהלך דיון שכינס.

לדברי הגורמים, העובדה שנתניהו שיגר הודעות פומביות על המגעים בשיאו של המו"מ לעסקת חטופים, הובילו את חמאס לחשוב שישראל לא רוצה עסקה. הגורמים מסרו: "החיסול מגיע מספר ימים אחרי הודעות רשמיות והדלפות שיצאו מישראל וגרמו לחמאס לחשוב שישראל לא רוצה עסקה. צריכים לדאוג שחיסול דף יהפוך להיות הטריגר לכך שאנחנו רוצים עסקה ולא שאנחנו לא רוצים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: דודו בכר, פלאש 90

מלשכתו של נתניהו נמסר: "ראש הממשלה הגדיר לצוות המו"מ לאחר התקיפה בשבת שישראל נכונה להמשיך במו"מ. גם הערב רה"מ יקיים דיון בנושא. במקום תדרוכים לתקשורת שנועדו ללחוץ על ישראל, מצופה שהגורמים עלומי השם ישקיעו את מרצם בקידום המו"מ במסגרת תנאי היסוד שהוגדרו ע"י ראש הממשלה והדרג המדיני, תוך כדי המשך הלחץ הצבאי על חמאס".