נתניהו ברקע התקיפה באיראן: "פועלים נגד פיתוח נשק מסוים"

ראש הממשלה סירב לחשוף אם ישראל עומדת מאחורי המתקפה במפעל הצבאי באיספהאן - אך הדגיש כי היא פועלת לסיכול כלי נשק מסוימים. עוד אמר כי הוא התבקש אשתקד "באופן לא רשמי" לתווך בין אוקראינה לרוסיה, אך סירב משום שהיה יו"ר האופוזיציה

זמן צפייה: 04:50

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בלילה (רביעי) בריאיון ל-CNN לאיום האיראני ואמר כי ישראל "נוקטת פעולות נגד פיתוח נשק מסוים" באיראן - זאת על רקע מתקפת המל"טים בעיר איספהאן בסוף השבוע. עם זאת, הוא סירב לאשר או להכחיש אם ישראל עומדת מאחורי התקפות המל"טים במפעל הצבאי.

הפיצוץ באיראן
הפיצוץ באיראן

עוד אמר נתניהו בנוגע למלחמה בין רוסיה לאוקראינה, כי יהיה מוכן לשקול לשרת כמתווך בין המדינות - אם שתיהן וארצות הברית יבקשו זאת וארצות הברית. "אם אתבקש על-ידי כל הגורמים הרלוונטיים - בהחלט אשקול את זה, אבל אני לא דוחף את עצמי פנימה", אמר נתניהו והוסיף כי המהלך חייב להתבצע "בזמן הנכון ובנסיבות הנכונות".

נתניהו אמר עוד כי בפברואר אשתקד הוא התבקש לשמש כמתווך בין המדינות זמן קצר לאחר פלישת רוסיה לאוקראינה, אך הוא סירב משום שהיה יו"ר האופוזיציה באותה תקופה. "יש לי כלל: ראש ממשלה אחד בכל פעם", אמר. עם זאת, הוא לא ציין מי ביקש ממנו לכהן בתפקיד, אך לדבריו הבקשה הייתה "לא רשמית".

כזכור, אוקראינה ביקשה מראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט לפעול כמתווך, ובנט נפגש במרץ עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ושוחח גם עם נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי, אך מאמצי התיווך לא צלחו.