בדרך לפטור מוויזה: תושבי עזה עם אזרחות אמריקנית ימריאו מנתב"ג

החל מ-15 בספטמבר ישראל תקל על מעבר של פלסטינים בעלי אזרחות אמריקנית, והם יוכלו להמריא מנמל התעופה בן גוריון - כך אמר גיל ברינגר, בכיר ברשות האוכלוסין וההגירה שמשמש כמנהל פרויקט הפטור מוויזות לארה"ב. הצעד מגיע כחלק מ"הסכם ההדדיות" שנחתם בין ישראל לארה"ב

אולם ההמראות בנתב"ג. ארכיון
אולם ההמראות בנתב"ג | צילום: גילי יערי, פלאש 90

גיל ברינגר, בכיר ברשות האוכלוסין וההגירה שמונה למנהל פרויקט הפטור מוויזות לארצות הברית, אמר היום (שני) לסוכנות הידיעות רויטרס כי החל מ-15 בספטמבר ישראל תקל על מעבר של פלסטינים בעלי אזרחות אמריקנית, והם יוכלו להמריא מנמל התעופה בן גוריון.

הצעד מגיע כחלק מ"הסכם ההדדיות" שעליו חתמו שגרירי ישראל וארה"ב ב-2 ביולי, שמהווה תנאי לקבלתה של ישראל לתוכנית הפטור מוויזה.

ויזה לארה''ב
ויזה לארה''ב | צילום: fotolia

בחודש שעבר, כאמור, הודיע היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל צחי הנגבי כי השגרירים טום ניידס ומייק הרצוג חתמו על "הסכם ההדדיות", שמכוחו תמומש קבלת ישראל לתוכנית הפטור מוויזה. מדובר בהליך המחייב כל מדינה המבקשת להתקבל כחברה בתוכנית הפטור. לדברי הנגבי, "מדינת ישראל התקדמה צעד משמעותי נוסף במסגרת מועמדותה לתוכנית הפטור מאשרת כניסה לארצות הברית". ההסכם יחול גם על פלסטינים עם אזרחות אמריקנית שיבקשו להיכנס לישראל.

עוד נמסר אז כי "נוהל זה יאפשר לכל אזרח אמריקני להיכנס לישראל, ובהמשך, עם קבלת ישראל כחברה בתוכנית, יאפשר לכל ישראלי להיכנס לארה"ב ללא צורך בוויזה. יישומו המלא של הנוהל יחול על כל אמריקני באשר הוא, גם על אמריקנים בעלי אזרחות כפולה, אמריקנים תושבי יהודה ושומרון ואמריקנים תושבי רצועת עזה. יישום הנוהל מחזק את הקשרים הבלתי ניתנים לערעור בין שתי המדינות ותורם במישרין לביטחון ישראל".

"זהו ציון דרך רב חשיבות, המקרב אותנו לעמידה מלאה בתנאים של ממשלת ארה"ב בנוגע למועמדות לתכנית הפטור. הישג זה הוא פרי עבודה מקצועית מסורה ונמרצת של גורמים רבים במערכת הציבורית הישראלית והאמריקאית, ובראשם שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס, שעבדו יד ביד לאורך חודשים ארוכים למען השלמתו המוצלחת".