ארה"ב: "התקדמות משמעותית במגעים לנורמליזציה עם סעודיה"

בצל המלחמה, היחסים בין וושינגטון לריאד מתהדקים: דובר המועצה לביטחון לאומי ג'ון קירבי אמר כי בביקורו בסעודיה, רשם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן "התקדמות משמעותית" לקראת כינון יחסים רשמיים עם ארה"ב, שייתכן שיביאו לנורמליזציה גם עם ישראל

זמן צפייה: 00:22

בצל המלחמה, היחסים בין ארצות הברית לסעודיה מתהדקים: דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי, מסר לכתבים כי ישנה פריצת דרך במגעים לנורמליזציה בין וושינגטון לריאד - והם "קרובים יותר מאי פעם" לחתימה על הסכם. כמו כן, הבית הלבן מסר כי ישנה כמעט הסכמה מלאה על כלל הסעיפים.

כינון יחסים רשמיים בין סעודיה לארצות הברית עשויים לסלול את הדרך לנורמליזציה גם עם ירושלים כחלק מ"הסכם אזורי", אך על פי קירבי, הנושא הפלסטיני נותר מכשול בדרך לכך. בארצות הברית מעריכים כי ההסכם תלוי בהסכמת ישראל לצעדים משמעותיים בקידום הקמת מדינה פלסטינית.

מתאם המועצה לביטחון לאומי האמריקנית לתקשרות אסטרטגית, ג'ון קירבי
דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון קירבי | צילום: רויטרס

ההתקדמות המשמעותית במגעים התרחשה בעת ביקורו של היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ייק סאליבן, בסעודיה בשבוע שעבר. עם זאת, קירבי לא ידע למסור תאריך ספציפי לגבי כינון ההסכם עם סעודיה. הסכם זה יכלול ברית הגנה משותפת וסיוע של ארצות הברית בהקמת כורים גרעיניים למטרות אזרחיות.