בדרך לפגישה: באוקראינה נוטים להסכים למפגש בין זלנסקי לכהן

גורם מדיני מסר לחדשות 13 כי באוקראינה נוטים לאשר את הבקשה הישראלית לפגישה מדינית בין הנשיא זלנסקי לבין שר החוץ הישראלי, שצפוי לפגוש גם את מקבילו האוקראיני. מאז תחילת הלחימה לא התקיימה פגישה בדרג ישראלי בכיר שכזה עם נשיא אוקראינה

זמן צפייה: 00:23

באוקראינה נוטים לאשר הערב (ראשון) את הבקשה של ישראל לקיים פגישה בין הנשיא וולודימיר זלנסקי לשר החוץ אלי כהן. כך מוסר בכיר ישראלי לחדשות 13. כזכור, אמש נחשף לראשונה במהדורה המרכזית כי משרד החוץ בירושלים העביר בקשה רשמית לקייב לקיים את הפגישה, זאת בצל הביקורת האוקראינית על מדיניות הממשלה הנכנסת. מאז תחילת הלחימה לא התקיימה פגישה בדרג ישראלי בכיר שכזה עם נשיא אוקראינה.

במידה ותתקיים, הפגישה צפויה להיערך באוקראינה במהלך הימים הקרובים. השר כהן צפוי להיפגש במסגרת ביקורו גם עם שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה, אך בירושלים מתעקשים לקיים פגישה גם עם הנשיא האוקראיני.

שר החוץ אלי כהן
שר החוץ אלי כהן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתוך כך, גורמים אוקראינים מביעים אכזבה בשבועות האחרונים באשר להתנהלותה של הממשלה החדשה, ומהעובדה שלא שינתה כלל את מדיניות הממשלה הקודמת בעניין אספקת נשק לאוקראינה. גורם מדיני בכיר אמר לחדשות 13 כי גם כעת לא צפוי שינוי משמעותי במדיניות הישראלית בנושא.

כך למשל עם כניסתו לתפקיד נאם שר החוץ והודיע כי הוא צפוי לקיים שיחה עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, והוסיף: "בסוגיית רוסיה אוקראינה נעשה דבר אחד בוודאות - נדבר פחות. בכל מקרה, הסיוע ההומניטרי המשמעותי לאוקראינה יימשך", אמר בנאומו השר כהן.

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי
נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי | צילום: רויטרס

בעקבות דברים אלו צייץ בטוויטר הסנאטור האמריקני וחבר המפלגה הרפובליקנית לינדזי גרהאם, וכתב: "הרעיון שישראל צריכה לדבר פחות על הפלישה הקרימינלית של רוסיה לאוקראינה - קצת מטריד".

בנוסף התייחס גרהאם לפגישה הצפויה בין כהן לבין שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, וכתב: "אני מקווה שמר כהן שכאשר הוא מדבר עם לברוב, הוא מדבר עם נציג של משטר פושעי מלחמה, שמבצע פשעי מלחמה מדי יום". עוד אמר גרהאם כי הוא "שמח לראות שמר כהן, שר החוץ הישראלי החדש, נותן עדיפות ליחסים האסטרטגיים של ארצות הברית וישראל, ותומך בהמשך הסיוע ההומניטרי לאוקראינה".