מסתמן: נתניהו יבקר בקרוב באיחוד האמירויות

נשיא איחוד האמירויות מוחמד בן זאיד התקשר אמש לראש הממשלה הנכנס ובירך אותו עאל ניצחונו בבחירות. לאחר מכן הזמין אותו לביקור בקרוב - ונתניהו השיב בחיוב. מסתמן כי איחוד האמירויות יהיה אחד היעדים הראשונים שבהם יבקר נתניהו

זמן צפייה: 01:44

אחרי שביום ראשון יטיל הנשיא יצחק הרצוג את המנדט על בנימין נתניהו להקים את הממשלה, צפוי האחרון לצאת בקרוב לביקור מדיני באיחוד האמירויות. זאת לאחר שאמש (חמישי) התקשר נשיא איחוד האמירויות, מוחמד בן זאיד, לנתניהו. הוא בירך אותו על ניצחונו בבחירות והזמין אותו לביקור. נתניהו השיב בחיוב.

יצוין כי ראש הממשלה הנכנס טרם ביקר באיחוד האמירויות בשל "עניינים פוליטיים" לפני הבחירות הקודמות.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0911222005' autoplay='0' credit='' desc='הרצוג על בן גביר: "כל העולם סביבנו חרד"' poster='' kid='1_uwloeapm' duration='']

איתמר בן גביר והנשיא הרצוג
איתמר בן גביר, הנשיא יצחק הרצוג | צילום: יונתן זינדל, גדעון מרקוביץ', פלאש 90

כמו כן, לחדשות 13 נודע כי כשנשיא המדינה הרצוג דיבר עם נציגי ש"ס על כך ש"העולם סביבנו חרד" מיו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר - הוא התייחס בדבריו גם למדינות החתומות על "הסכמי אברהם", שעם מנהיגיהן של חלקן הוא נפגש בתחילת השבוע בוועידת האקלים בשארם א-שייח.

מנהיגי מדינות ערב הביעו בפניו חשש בנוגע לגורל הר הבית - והרצוג העביר להם מסר שלא צפוי שינוי בסטטוס-קוו. עוד אמר הרצוג לנציגי סיעת ש"ס: "תהיה לכם בעיה עם הר הבית. זה לא לפרסום. גם אמרתי לו את זה. יש לכם גם אחריות".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "הנשיא יצחק הרצוג ואני מקיימים שיחות רבות ופוריות בשבועות האחרונים. לא אחת ציין בפניי הנשיא כי ההיכרות הקרובה עם דעותיי ותוכניותיי הצליחה לסחוף מאות אלפים בישראל, וכי הוא סמוך ובטוח שאם אדבר עם העולם יבינו ויכירו שאני לא מכליל את כל הערבים. אגב, בעקבות השיחות עם הנשיא התחלתי להיפגש עם דיפלומטים ואפעל להסביר את עמדות עוצמה יהודית בעולם כולו".

מבית הנשיא נמסר: "הנשיא הציג בפני נציגי סיעת ש"ס פניות שקיבל ובהם דאגה לגבי עמדותיו של ח״כ איתמר בן גביר בנושאים מסוימים. בשיחה הדגיש הנשיא את האחריות המוטלת על כלל נבחרי הציבור. במסגרת שיחותיו עם כלל ראשי הסיעות ביום חמישי האחרון, התקשר הנשיא גם לח"כ בן גביר, ובשיחה פתוחה וכנה, העלה גם בפניו את הנושא".