פרסום ראשון: נתניהו מינה צוות חשאי לבחינת "היום שאחרי"

פרסום ראשון: לחדשות 13 נודע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הקים צוות חשאי לבחינת הנושא, בראשות ראש המטה לביטחון לאומי צחי הנגבי והשר רון דרמר, כמו גם אנשי צבא, שב"כ ומוסד. בכיר ישראלי: "עדכנו את ארה"ב בדבר קיומו של הצוות"

זמן צפייה: 02:04

המלחמה אמנם ביומה ה-65, אך בישראל כבר נערכים מאחורי הקלעים ל"יום שאחרי" בכל הנוגע לשאלת השליטה בעזה, שיקום הרצועה והיבטים שקשורים לגזרה הצפונית. הערב (ראשון) פורסם בחדשות 13 כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הקים צוות חשאי לבחינת הנושא, בראשות ראש המטה לביטחון לאומי צחי הנגבי והשר רון דרמר, כמו גם אנשי צבא, שב"כ ומוסד. גם שגריר ישראל בוושינגטון מייק הרצוג עולה באופן קבוע לדיונים בקו מאובטח. הצוות התכנס כבר ארבע פעמים בשבועות האחרונים. השבוע צפוי דיון נוסף.

בכיר ישראלי שמעורב בדיונים אמר לחדשות 13 כי "ישראל עדכנה את הממשל האמריקני בדבר קיומו של הצוות, ולממשל ביידן חשוב שבירושלים יציגו תוכנית ליום שאחרי". בהמשך, גם המסקנות שיגיעו אליהן בדיונים הללו, יוצגו בפני הקבינט המדיני-ביטחוני.

במהלך הדיונים אמר השר דרמר: "צריך לבצע שינוי קיצוני ברשות הפלסטינית ובמערכת החינוך שלה, ללא שינויים תרבותיים אלה ישראל תמצא את עצמה מול אוכלוסייה שונאת". מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, טען: "המאמץ ההומניטרי ברצועה צריך להימשך, בכל הסוגיות העיצוביות של המערכת הפלסטינית צריך לדון בהמשך".

השר רון דרמר
השר רון דרמר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש אגף האסטרטגיה בצה"ל, אלוף אליעזר טולדנו, הוסיף: "יהיה פער זמן גדול בין הכרעת חמאס לדיכוי מלא של כיסי ההתנגדות, ובתקופה הזו יהיה קשה לשקם את הרצועה מבחינה תרבותית כי יימשכו פעולות צבאיות באופן עצום". הנגבי אמר: "סבירות גבוהה שהיום שאחרי יצטרך לכלול שיתוף פעולה של סעודיה והאמירויות ובניית תשתיות בשיתופן כדי למנוע מלחמה עתידית".

מדובר צה"ל נמסר: "זאת החובה שלנו להסתכל קדימה. עוסקים בזה כל הזמן. בסוף מי שקובע את מצב הסיום זה הדרג המדיני".