פרסום ראשון: ראש המוסד הציע לצאת לקטר - נתניהו בלם

בדיון שהתקיים בימים האחרונים ביקש דדי ברנע לנסות להתניע עסקת חטופים חדשה, אך קבינט המלחמה בראשות רה"מ הכריע נגד הנסיעה - ובכירים ישראלים לא יגיעו לקטר כדי להתניע את המהלך. גורם מדיני לחדשות 13: "ההחלטה היא שמקשיבים להצעות אם יגיעו"

זמן צפייה: 01:19

פרסום ראשון: בדיון שהתקיים בימים האחרונים עלתה הצעה מצידו של ראש המוסד דדי ברנע לנסוע לקטר יחד עם האלוף ניצן אלון, מפקד המאמץ המודיעיני של תחום השבויים והנעדרים, על מנת להתניע עסקת חטופים חדשה, וההחלטה שהתקבלה על-ידי קבינט המלחמה ובראשם ראש הממשלה בנימין נתניהו היא לא לקיים נסיעה כזו, וכי בכירים ישראלים לא יגיעו לקטר על מנת להתניע את המהלך - כך פורסם הערב (רביעי) במהדורה המרכזית.

בתוך קבינט המלחמה יש גורמים שסבורים יותר מאחרים כי יש צורך ליוזמה ישראלית בנושא הזה, כאשר השר בני גנץ הוא אחד מהם, והוא סבור ש"ישראל צריכה למצוא הזדמנות להתניע את התהליך מחדש". העמדה של רה"מ נתניהו ושל שר הביטחון יואב גלנט שונה במעט, ולפיה צריך להמתין שחמאס יאותת שהוא מעוניין בעסקה נוספת, בעקבות לחץ צבאי.

גורם מדיני אמר הערב לחדשות 13 כי "כרגע לא נוסעים לקטאר, וההחלטה היא שמקשיבים להצעות אם יגיעו". ממשרד ראש הממשלה לא התקבלה תגובה רשמית.

ראש המוסד דוד ברנע דדי
ראש המוסד דדי ברנע | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ממטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים נמסר בתגובה לפרסום בחדשות 13: "תדהמה בקרב משפחות החטופים מדחיית נסיעתו של ראש המוסד לגבש מתווה שחרור. המשפחות דורשות הבהרה מיידית מראש הממשלה וחברי הקבינט ויציאה מיידית מהקיפאון במשא ומתן. התחושה היא שמידי ערב מתקיים טקס רולטה רוסית של רצח חטופים בשבי חמאס. קצה נפשנו באדישות ובקיפאון".

עוד נמסר: "המשפחות נדהמו מהדיווח על דחיית בקשתו של ראש המוסד לגבש הסכם לשחרור החטופים. הודעה זו מצטרפת להתעלמות מבקשת אמהות להיפגש עם רוהמ ומבקשת אבות להיפגש עם שר הביטחון ועד כה לא נענו. המשפחות מבקשות לקבל עדכון דחוף, לאור הקיפאון המוחלט במגעים לשחרור החטופים, בזמן שהתחושה היא שמידי ערב מתקיימת רולטה רוסית במסגרתה מתבשרות המשפחות על רצח חטופים בשבי".