הזעם הקטרי על ישראל: "לתפיסתם - נתניהו לא רוצה עסקה"

לפי גורם מערבי, בדוחא זועמים על ישראל - וסבורים כי התיווך שהם מספקים אינו אפקטיבי. לדבריו, בקטר ערים לדיון על תפקידה כמתווכת, וכועסים על ההתבטאויות של השרים שיקלי וברקת - שתקפו את מדינת המפרץ בצורה קשה

זמן צפייה: 01:11

בשעה שהמגעים לעסקת חטופים תקועים, קטר מוציאה קיטור על ישראל: אחרי ההצהרה הקטרית על כך שהם עושים "עיון מחדש" בתפקידם כמתווכים, גורם מערבי המקורב לקטרי אומר הערב (ראשון) כי יש בקטר כעס רב על  ממשלת ישראל, והם חשים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא באמת מעוניין בעסקה.

הקטרים סבורים כי תפקידם כמתווכים לא אפקטיבי בנסיבות הללו, והם מאוד ערים לדיון בעניין בישראל. בקטר מודעים להצהרות שנשמעו בתקופה האחרונה, בין היתר של השרים עמיחי שיקלי וניר ברקת, שתקפו בצורה מאוד קשה את קטר, והם אומרים כי אם זו הדרך בה ממשלת ישראל רואה את תפקידם - ייתכן שאין טעם שהם ייקחו על עצמם את תפקיד המתווך.

מפגינים למען שחרור החטופים, הערב בתל אביב
מפגינים למען שחרור החטופים בתל אביב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

אחרי שראש ממשלת קטר מוחמד אל-ת'אני אמר בשבוע שעבר כי מדינתו שוקלת להפסיק לתווך בין ישראל לחמאס, גורמים ערביים הסבירו קטר משחקת "משחק כפול" במזרח התיכון, ומנסה לרצות את כל השחקנים. מדינת המפרץ מקיימת קשרים עם איראן, ובמקביל עם ארה"ב, ישראל ואפילו סעודיה - שניתקה עם היחסים עם קטר לפני מספר שנים.