"הבריח אמל"ח במספר הזדמנויות": שוחרר חבר הפרלמנט הירדני

עימאד אל-עדוואן, חבר הפרלמנט, שוחרר בתום חקירה ויוחזר לירדן. הוא הבריח לישראל סחורות שונות ב-12 הברחות שונות מאז פברואר 2022. גורם מדיני בכיר עדכן כי ההחלטה התקלבה בדרג מדיני לאחר לחץ מצד רבת עמון

זמן צפייה: 02:31

חבר הפרלמנט הירדני שניסה להבריח נשק לישראל, עימאד אל-עדוואן, שוחרר היום (ראשון) ויוחזר לירדן. על פי גורם מדיני בכיר, ההחלטה התקבלה על ידי הדרג המדיני, בעקבות לחץ שהגיע מרבת עמון לשחררו. לפי השב"כ, אל-עדוואן ביצע 12 הברחות של סחורות שונות לישראל מאז פברואר 2022.

עוד נכתב בהודעת השב"כ כי ברשותו של אל-עדוואן נמצאו 12 רובים ו-194 אקדחים בעת שנתפס. לאחר מעצרו נתפסו חשודים נוספים משטחי יהודה ושומרון המעורבים בהברחות. מאז פברואר 2022 הוא ביצע 12 הברחות שונות, תוך ניצול דרכונו הדיפלומטי.

בין היתר, הוא הבריח ציפורים שונות, יונים, סיגריות אלקטרוניות ומטילי זהב. מאז תחילת 2023 הבריח נשק במספר הזדמנויות לישראל. את ההברחות ביצע תמורת תשלום וקיבל סכומים גדולים. בסיום חקירתו הועבר לגורמים ירדניים.

כלי הנשק שאותרו בחיפוש
כלי הנשק שאותרו בחיפוש

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב לדברים ואמר: "ההחלטה לשחרר את המחבל שניסה להביא לכאן מאות כלי נשק שישמשו לפיגועים ולמעשי פשע בלב מדינת ישראל היא טעות אסטרטגית ומוסרית. גם נושא זה היה ראוי להביא לקבינט ומצופה ממשלת הימין להפסיק את מדיניות ההתרפסות החולשה לעזה, לירדנים, ללבנונים ולכל מחבל שמבקש לפגוע בתושבי ישראל - הדיפלומט הזה היה צריך לשבת במאסר לשנים ארוכות ולא להשתחרר".

המקרה אירע לפני שבועיים, כאשר אל-עדוואן נעצר במעבר אלנבי כשברשותו כ-200 כלי נשק, ביניהם רובי M16 ואקדחים, כמו גם מטילי זהב. מלך ירדן עבדאללה השני אמר אז כי הוא מתייחס לנושא ברצינות רבה ובמשרד החוץ הירדני אמרו כי עוקבים מקרוב אחר מעצרו. אל-עדואן ידוע כתומך נלהב של הפלסטינים, מכנה את ישראל "האויב הציוני" ותומך נלהב של חמאס.