המגעים לעסקה: ישראל דורשת לכלול גם חולים ופצועים בכל הגילים

המגעים לעסקת חטופים נוספת נמשכים, וישראל דורשת לכלול בה בנוסף לנשים ומבוגרים גם פצועים וחולים כרוניים שאינם נחשבים מבוגרים. המפתחות לימי ההפוגה ושחרור המחבלים ייקבעו מחדש, וגורם ישראלי המעורב במגעים אומר: "יש אפשרות שהמחירים יהיו גבוהים יותר מהעסקה הקודמת"

זמן צפייה: 02:41

המגעים לעסקת חטופים נוספת נמשכים, והערב (שלישי) דווח במהדורה המרכזית כי ישראל מבקשת לכלול בעסקה ההומניטרית שהיא מתניעה גם חולים, פצועים וחולים כרוניים שאינם נחשבים מבוגרים, זאת בנוסף לנשים ולגברים המבוגרים שמבחינת ישראל חייבים להיות חלק מהעסקה.

המפתחות לימי ההפוגה ושחרור המחבלים ייקבעו מחדש, וגורם ישראלי המעורב במגעים אמר הערב לחדשות 13 כי "יש אפשרות שהמחירים יהיו גבוהים יותר מהעסקה הקודמת". כלומר, לא יהיה מדובר ביום הפוגה על כל 10 חטופים, או שחרור של שלושה מחבלים על כל חטוף שישוחרר. המפתחות יהיו כאלה שלפיהם ישראל תשלם יותר - ועל זה בדיוק דנים כעת בפגישות עם המתווכים. בנוסף, יש בישראל נכונות לשקול לשחרר מחבלים "כבדים".

משפחות החטופים מפגינות בתל אביב
משפחות החטופים מפגינות בתל אביב | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בישראל אומרים שצפויות פגישות נוספות של מנהלי המשא ומתן - ראש המוסד דדי ברנע והאלוף ניצן אלון - עם המתווכים, כבר במהלך הימים הקרובים, כאשר ההבנה היא שהולכים למשא ומתן ארוך, עם מחירים לא פשוטים.