בגלל עמדת רה"מ על פילדלפי ונצרים: ניצן אלון סירב לצאת לקהיר

פרסום ראשון: מפקד מינהלת השבויים והנעדרים סירב לצאת לשיחות בקהיר - ואמר לראש הממשלה נתניהו: "בלי התגמשות מצידך בנוגע לציר פילדלפי ונצרים - אין טעם לנסוע". בכיר במשלחת: "נתניהו פועל אך ורק משיקולים פוליטיים"

זמן צפייה: 01:40

מפקד מינהלת השבויים והנעדרים, אלוף במיל' ניצן אלון, סירב להצטרף למשלחת המשא ומתן לקהיר - במחאה על עמדת נתניהו בנוגע לציר פילדלפי ומסדרון נצרים. כך פורסם הערב (שלישי) בחדשות 13.

"בלי התגמשות בנוגע לציר פילדלפי ונצרים - אין טעם לנסוע לקהיר", אמר אלון לנתניהו. בכירים במשלחת הפנה אצבע מאשימה כלפי ראש הממשלה - ואמר כי הוא "פועל אך ורק משיקולים פוליטיים". בדובר צה"ל אמרו כי "אלוף ניצן אלון ממוקד בהשבת החטופים, לא מתייחסים להדלפות מגמתיות".

האלוף במיל' ניצן אלון
האלוף במיל' ניצן אלון | צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

מוקדם יותר היום אמר נתניהו למשפחות שכולות ומשפחות שיקיריהן נחטפו, כי הוא "לא בטוח שתהיה עסקה, אבל אם תהיה עסקה - העסקה תהיה כזאת ששומרת על האינטרסים שאני חוזר עליהם עוד ועוד, שהם שמירה על הנכסים האסטרטגים של ישראל. הדרישה של עוד שיש משא ומתן, גם בעתיד - דרישה שבלתי מקובלת, גם אם תהיה עסקה, מיד אחרי 42 ימים, נחזור ללחימה מיד, עד לחיסול חמאס, גם תוך כדי מו"מ על הפעימות הבאות".

נתניהו הדגיש: "ישראל לא תצא, בשום מצב, מציר פילדלפי וממסדרון נצרים למרות הלחצים אדירים לעשות את זה. הלחץ הצבאי ימשך במלוא העוצמה, זה הדבר היחידי שגורם לחמאס לרדת מהדרישות הבלתי סבירות שלו", אמר נתניהו. על המבצע לשחרור גופות החטופים: "אנו עובדים על מבצעים אלו ונוספים כל העת, אני לא יכול לפרט".

הפגנה למען שחרור החטופים בתל אביב
הפגנה למען שחרור החטופים בתל אביב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
תמונות החטופים בתל אביב
תמונות החטופים בתל אביב | צילום: רויטרס

ממטה משפחות החטופים נמסר כי "דבריו של ראש הממשלה מהווים הלכה למעשה טרפוד עסקת החטופים. נתניהו לא הפנים שהפקרת החטופים מביאה להירצחם בשבי. הם לא רק סובלים, הם גם מתים. אין שום תקווה ושום גבורה בעמידה 'איתנה' שתביא להמשך מותם של כל החטופים. ממשלת ישראל הפקירה את החטופים בב-7 באוקטובר וכעת נוטשת אותם סופית".