אבו מאזן נועד עם פוטין: "בירך על עמדת רוסיה בעד הפלסטינים"

יו"ר הרשות הפלסטינית נפגש עם נשיא רוסיה בשולי ועידה אזורית המתקיימת בקזחסטן, ודנו בהתפתחויות האחרונות ביהודה ושומרון ובמהומות במזרח ירושלים, ובדרכים לחזק את הקשר בין הצד הפלסטיני לבין הצד הרוסי

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפגישתם בקזחסטן | צילום: רויטרס

ברקע המהומות במזרח ירושלים, יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נועד היום (חמישי) עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בשולי ועידה איזורית המתקיימת בקזחסטן, כך דווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "ופא", המזוהה עם הרשות הפלסטינית. לפי הדיווח, אבו מאזן בירך על עמדותיה של רוסיה בעד הפלסטינים ובעד הסוגיה הפלסטינית בפורומים בינלאומיים.

עוד דווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית כי אבו מאזן עדכן את נשיא רוסיה בהתפתחויות האחרונות הנוגעות לסוגיה הפלסטינית, ב"התקפות המתמשכות מצד ישראל נגד הפלסטינים, נגד האדמות הפלסטיניות ונגד המקומות הקדושים לאיסלאם ולנצרות".

בנוסף עדכן אבו מאזן את פוטין בהרחבת ההתנחלויות וב"מעשי ההרס וההרג", לדבריו, מצד ישראל, וגם על התנהלות אלימה נגד אסירים ביטחוניים. עוד הם דנו במצור על הערים, הכפרים ועל מחנות הפליטים – במיוחד בשועפאט, בג'נין, בשכם ובמזרח ירושלים. עוד נטען כי השניים שוחחו על ההתפתחויות האחרונות באזור, על סוגיות אזוריות ובינלאומיות, ועל דרכים לחזק את הקשרים בין הצד הפלסטיני לבין הצד הרוסי.

יו''ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בפגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בקזחסטן
יו''ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בפגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בקזחסטן | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום נאם אבו מאזן בוועידה בקזחסטן, ואמר: "לא נהיה מוכנים לקבל את המשך המצב הקיים, ולא נהיה היחידים המחוייבים להסכמים עם ישראל. נשקול מחדש את כל ההסכמים עמה. נדרוש מישראל התנצלות, הכרה ופיצוי על מעשי הטבח שביצעה כנגד בני העם הפלסטיני ב-1948 ולאחר מכן".

יו''ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפגישתם בקזחסטן
יו''ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפגישתם בקזחסטן | צילום: רויטרס

במהלך הלילה התרחשו מהומות והפרות סדר במספר גדול של שכונות במזרח ירושלים: בבית חנינא, סמוך לפסגת זאב, נרגם באבנים רכב של משפחה יהודית, שבו נסעו שלושה ילדים, המשפחה הצליחה להיחלץ. גם במספר מקרים נוספים דווח על השלכת אבנים על עבר כלי רכב.

כמו כן, במוקדים רבים ברחבי מזרח ירושלים נורו לאורך שעות הלילה זיקוקים ברחובות ואל עבר בתי מגורים. בנוסף, הוצתו פחים והושלכו בקבוקי תבערה. שני קציני משטרה נפצעו קל, ככל הנראה מהשלכת מטען צינור.