נשיא צרפת מקרון: "ישראל חייבת להפסיק להרוג תינוקות ונשים בעזה"

בריאיון לרשת BBC, הנשיא הצרפתי תקף את פעולות ישראל ברצועת עזה, טען כי אין הצדקות להפצצות שמבצע צה"ל ואמר כי הפסקת אש תטיב עם ישראל. רה"מ נתניהו, שפגש את מקרון בחודש שעבר במהלך ביקורו בארץ, הגיב: "האחריות לפגיעה באזרחים היא של חמאס-דאעש ולא של ישראל"

עמנואל מקרון נשיא צרפת
נשיא צרפת עמנואל מקרון | צילום: רויטרס

נשיא צרפת עמנואל מקרון תקף אמש (שישי) את פעולותיה של ישראל ברצועת עזה, במסגרת ריאיון שהעניק לרשת BBC. "ישראל חייבת להספיק להרוג נשים ותינוקות בעזה" אמר מקרון, שהביע תמיכה בזכותה של ישראל להגן על עצמה, אך הוסיף כי להפצצות ברצועה "אין שום הצדקה" וכי הפסקת אש תטיב עם ישראל.

לאחר שנשאל האם הוא מצפה ממדינות אחרות, כדוגמת ארצות הברית ובריטניה, להצטרף לקריאתו להפסקת אש מיידית - הנשיא הצרפתי השיב: "אני מקווה שהן יעשו זאת". בהמשך הוסיף: "אין פתרון זולת השעיות הומניטריות בלחימה ולאחר מכן הפסקת אש שתאפשר לנו להגן על כל האזרחים שאינם קשורים כלל לטרור".

"בפועל, היום, אזרחים מופצצים", המשיך מקרון, "התינוקות האלה, הנשים האלה, הזקנים האלה מופצצים ונהרגים. אז אין לזה סיבה ואין לגיטימציה. אנחנו מפצירים בישראל להפסיק". על אף דבריו החריפים, הנשיא אמר שלא בסמכותו לקבוע האם החוק הבינלאומי הופר במהלך המלחמה.

חרבות ברזל הצהרת נתניהו ומקרון
נתניהו ומקרון בפגישתם בארץ בחודש שעבר | צילום: רויטרס
ראש האופזיציה לפיד עם נשיא צרפת מקרון
ראש האופזיציה לפיד עם נשיא צרפת מקרון, בחודש שעבר

בתגובה לדבריו של מקרון בריאיון, ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הודעה בה נכתב: "האחריות לפגיעה באזרחים היא של חמאס-דאעש ולא של ישראל. נזכיר שישראל נכנסה למלחמה בגלל שארגון הטרור רצח באכזריות מאות ישראלים וחטף יותר מ-200 ישראלים".

"בעוד שישראל עושה הכל כדי להימנע מפגיעה באזרחים וקוראת להם לצאת מאזורי הלחימה - חמאס-דאעש עושה הכל כדי למנוע מהם לצאת לאזורים בטוחים ומשתמש בהם כמגן אנושי. חמאס-דאעש מחזיק באכזריות בחטופינו - נשים, ילדים וקשישים - בפשע נגד האנושות", נמסר בהמשך ההודעה של ראש הממשלה.

חרבות ברזל מקרון והרצוג בפגישה
מקרון והרצוג בפגישה | צילום: רויטרס

לסיום הוסיף נתניהו: "חמאס-דאעש משתמש בבתי ספר, במסגדים ובבתי חולים כמפקדות טרור. הפשעים הללו שחמאס -דעאש מבצע היום בעזה, יתבצעו מחר בפריז, בניו יורק ובכל מקום בעולם. על מנהיגים בעולם לגנות את חמאס-דאעש ולא את ישראל".