הבקשה של ביידן מנתניהו: רגיעה גם בגבול הצפון בימי ההפוגה

פרסום ראשון: לפני מסיבת העיתונאים אמש שוחח נשיא ארה"ב עם ראש הממשלה, וביקש שישראל תפעל לרגיעה גם בגזרה הצפונית במהלך הפוגת האש. נתניהו סיים את השיחה מבלי לתת התחייבות קונקרטית לכאן או לאן

זמן צפייה: 01:12

פרסום ראשון: זמן קצר לפני מסיבת העיתונאים שקיים אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ, לקראת סגירת עסקת החטופים, הוא שוחח עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, והערב (חמישי) פורסם במהדורה המרכזית כי הנשיא ביקש מראש הממשלה שישראל תפעל לרגיעה גם בגזרה הצפונית במהלך ימי ההפוגה המתוכננים.

גורם מדיני שבקיא היטב בפרטי השיחה אמר הערב לחדשות 13 כי הנשיא ביידן אמר לראש הממשלה שהוא מבין שניתן יהיה לקיים רגיעה גם בגבול הצפון, והוא חושב שנכון שישראל תפעל בכיוון הזה. נתניהו סיים את השיחה מבלי לתת התחייבות קונקרטית לכאן או לכאן, ואפשר להעריך שהנושא יעלה לדיון בהמשך הערב במסגרת השיח שצפוי להתקיים בין בכירי הדרג המדיני.

הנשיא ביידן בפגישתו עם נתניהו בתל אביב
הנשיא ביידן בפגישתו עם נתניהו בתל אביב | צילום: רויטרס

על-פי פרטי העסקה, הפוגת האש צפויה להתחיל מחר בשעה 7:00 בבוקר, כאשר ב-16:00 ישוחררו 13 חטופים ישראלים - נשים וילדים עד גיל 19 - במסגרת הפעימה הראשונה של העסקה. בתמורה, ישראל תשחרר 39 אסירים פלסטיניים, לפי המפתח של שלושה אסירים לכל חטוף שישוחרר.