הנשיא ביידן: "המלחמה תסתיים כשחמאס לא יוכל לעשות דברים מזוויעים שוב"

נשיא ארצות הברית התייחס למלחמה במסיבת עיתונאים שקיים לאחר פגישתו עם נשיא סין שי, במהלכה אמר כי הלחימה של ישראל תיעצר "כשחמאס יאבד את היכולת לרצוח ולהתעלל בישראלים". עוד אמר: "חמאס כבר הודיע שבכוונתו לתקוף את ישראל שוב - לא ריאלי לחשוב שהם יעצרו". בנוגע ליום שאחרי המלחמה: "הבהרתי לביבי שהתשובה היא פתרון שתי המדינות"

הנשיא ג'ו ביידן
הנשיא ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התייחס הלילה (חמישי) למלחמה בעזה, במהלך מסיבת עיתונאים שקיים בתום פגישתו עם נשיא סין שי ג'ינפינג, בה אמר כי הוא סבור שישראל תסתיים את הלחימה כאשר "חמאס יאבד את יכולתו לרצוח, להתעלל ולעשות דברים מזוויעים לישראלים". לצד זאת ציין: "אני לא יכול לדעת כמה זמן המלחמה תימשך, אני לא חוזה עתידות".

בתשובה לשאלה על פגיעה באזרחים בלתי מעורבים ברצועה, ביידן הגן על פעולות צה"ל ואמר: "הנסיבות הן שחמאס ביצע ראשון פשעי מלחמה בכך שהוא הקים את המפקדות הצבאיות שלו מתחת לבית חולים. צה"ל יודע שהוא חייב לפעול בזהירות, והם לא מסתערים על בתי חולים ויורים במטופלים". מיד לאחר מכן הוסיף כי "חמאס הודיע כבר שבכוונתו לתקוף את ישראל שוב, כמו שהם עשו קודם לכן - לערוף ראשי תינוקות ולשרוף נשים וילדים. לא ריאלי לחשוב שהם פשוט יעצרו ולא יעשו שום דבר".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בפגישתו עם נשיא סין שי ג'ינפינג
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בפגישתו עם נשיא סין שי ג'ינפינג | צילום: רויטרס
ה
הנשיא ביידן והנשיא שי בפתח פגישתם אמש | צילום: רויטרס

בהמשך דבריו חזר הנשיא ביידן על תמיכתו בפתרון שתי המדינות ואמר: "הבהרתי לישראלים, לביבי ולקבינט שלו, שלדעתי התשובה האולטימטיבית כאן היא פתרון שתי המדינות".  בנוסף, ביידן הבהיר פעם נוספות כי כיבוש של עזה בידי ישראל תהיה טעות לדעת הממשל האמריקני: "אני לא חושב שזה יעבוד". בנוגע לעתיד הרצועה הוסיף הנשיא: "תראו מאמצים אחרים, אני מקיים מגעים עם מדינות ערביות בנוגע לצעדים הבאים".