במהלך ביקורו בטורקיה: גנץ ייפגש עם ארדואן

אחרי למעלה מעשור, שר הביטחון ייפגש היום עם מקבילו בטורקיה, שר ההגנה הטורקי חולוסי אקאר, במסגרת ביקורו הרשמי במדינה. גנץ צפוי להיפגש במשכן הנשיא גם עם נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן

שר הביטחון בני גנץ
יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ | צילום: חדשות 13

היחסים מתחממים: שר הביטחון בני גנץ, הנמצא הבוקר (חמישי) באנקרה שבטורקיה לביקור רשמי, צפוי להיפגש היום עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן בשעה 15:30, במשכן הנשיא.

פגישה זו מתווספת לפגישה המתוכננת עם שר ההגנה הטורקי חולוסי אקאר במשרד ההגנה. מדובר במפגש הראשון של שר ביטחון עם מקבילו ועם גורמים מדיניים בטורקיה לאחר למעלה מעשור. במסגרת המפגשים, יחדש שר הביטחון גנץ את יחסי הביטחון הרשמיים בין המדינות.

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן
נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן | צילום: רויטרס

גנץ המריא אתמול בערב לאנקרה, לביקור ביטחוני ראשון במקום. גורם ביטחוני בכיר מסר כי נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן, בבסיסו עדיין עוין את ישראל, מחזיק בתפיסת עולם איסלאמית ותומך בפלסטינים ובחמאס - אך כי במקביל ניתן לזהות שינוי באינטרסים שלו, וכי הוא פועל נגד פעולות טרור המופנות כלפי ישראל: "הכל מתכנס להסתכלות הראיה האסטרטגית למול איראן כאתגר שלנו".

"זה ביקור היסטורי לחידוש הקשרים הביטחוניים עם טורקיה, בהמשך לביקור הנשיא הרצוג לפני כמה חודשים" מסר אותו גורם. "אנחנו מחדשים את הקשר אחרי הרבה מאוד שנים, למעלה מעשור", אמר, והוסיף: "הכניסה למרחב הביטחוני היא מאוד מאוד עדינה, בצעדים מאוד מדודים, לכן לא צריך לצפות פה עכשיו לאיזה מרוץ רכש וקניות בעניינים בהיבט הביטחוני, אנחנו מאוד מאוד מקפידים ללכת בצעדים מאד מדודים וזהירים".