דיווח: "האריס מוכנה לדון באמברגו נשק על ישראל"

לפי דיווח ב"ניו יורק טיימס", סגנית הנשיא והמועמדת הדמוקרטית לנשיאות התבקשה ע"י מנהיגי ארגון מוסלמי-אמריקני להיפגש עמה ולדון בהטלת אמברגו נשק על ישראל, והיא ציינה כי היא פתוחה לכך. עם זאת, גורם בצוותה הכחיש את הדיווח. הארגון גייס עשרות אלפי בוחרים להימנע מלהצביע לנשיא ביידן בפריימריז הדמוקרטיים, עקב תמיכתו בישראל במהלך המלחמה

סגנית הנשיא קמלה האריס
קמלה האריס | צילום: רויטרס

סגנית נשיא ארצות הברית והמועמדת הדמוקרטית לנשיאות קמלה האריס אמרה למנהיגי ארגון מוסלמי-אמריקני, שלא מזדהה עם המפלגה הדמוקרטית או הרפובליקנית, כי היא "מוכנה לדון בהטלת אמברגו נשק על ישראל" - כך דווח הבוקר (חמישי) ב"ניו יורק טיימס". גורם בצוותה של האריס הכחיש את הדיווח, ומסר לרויטרס כי "אינה הסכימה לדון באמברגו במהלך פגישתה עם מנהיגי הארגון".

לפי הדיווח, לפני עצרת בחירות במישיגן, האריס שוחחה בקצרה עם מייסדי הארגון בדטרויט, שגייס עשרות אלפי בוחרים להימנע מלהצביע לנשיא ביידן בפריימריז הדמוקרטיים עקב תמיכתו בישראל במהלך המלחמה בעזה. הם מסרו לסגנית הנשיא כי הם רוצים לתמוך בה בבחירות הקרובות לנשיאות, אך מעוניינים שהיא תשקול להטיל אמברגו של נשק אמריקני על ישראל "כדי לעצור את הקטל ברצועה".

המועמדת הדמוקרטית, כך דווח, "האזינה לסיפוריהם של אנשי הארגון, שעשרות בני משפחתם נהרגו בעזה. הם ביקשו להיפגש עימה בנושא הטלת האמברגו, והיא אמרה כי היא פתוחה לכך".

הנשיא ג'ו ביידן וסגניתו קמלה האריס
הנשיא ג'ו ביידן וסגניתו קמלה האריס | צילום: רויטרס

כזכור, לפני כחודשיים דווח בוול סטריט ג'ורנל מפי בכירים אמריקנים כי ממשל ביידן אישר להעביר חלק ממשלוח הנשק האמריקני לישראל, זאת לאחר שעוכב במשך כחודשיים עקב חשש הממשל מ"סיכון האזרחים ברפיח". המשלוח שאושר כולל 1,700 פצצות במשקל 180 ק"ג, אך פצצות במשקל 900 ק"ג, שהיו אמורות להישלח באותו המשלוח - לא יועברו גם כן כעת.