ראש ממשלת קנדה: "הרג התינוקות, הנשים והילדים בעזה חייב להיפסק"

ג'סטין טרודו ביקר את התנהלות צה"ל בעזה, אמר כי "העולם עד להרג הנשים והילדים" וקרא לממשלה "לנהוג באיפוק מירבי". נתניהו הגיב: "ישראל היא לא זו שפוגעת בכוונה באזרחים, אלא חמאס - שערף ראשים, שרף וטבח באזרחים". עוד הוסיף נתניהו: "על כוחות הציוויליזציה לתמוך בישראל"

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו
ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו | צילום: רויטרס

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו מתח הלילה (רביעי) ביקורת חריפה על ישראל ואמר כי "הרג התינוקות" ברצועת עזה חייב להיפסק. "העולם עד בטלוויזיה וברשתות החברתיות להרג התינוקות, הנשים והילדים. אני קורא לממשלת ישראל לנהוג באיפוק מירבי", כך טרודו. ראש הממשלה בנימין נתניהו ענה בתגובה: "חמאס הוא זה שפוגע באזרחים בכוונה, ובמקביל גם מסתתר מאחורי אזרחים. על כוחות הציוויליזציה לתמוך בישראל".

עוד אמר ראש ממשלת קנדה כי על חמאס להפסיק להשתמש בפלסטינים כמגנים אנושיים ולשחרר את כל בני הערובה שברשותו. מתחילת המלחמה, ממשלת קנדה טענה כי לישראל יש הזכות להגן על עצמה, אך בדומה לבעלות ברית אחרות של ישראל במערב, הביעה דאגה ממספר ההרוגים הגבוה בעזה וקראה להפוגה הומניטרית משמעותית.

נתניהו הגיב לביקורת של טרודו וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "ישראל היא לא זו שפוגעת בכוונה באזרחים, אלא חמאס - שערף ראשים, שרף וטבח באזרחים, במעשי הזוועות הקשים ביותר שבוצעו ביהודים מאז השואה. ישראל מספקת לתושבי עזה מסדרונות הומניטריים, וחמאס מונע מהם להתפנות דרכם באיומי אקדח. חמאס מבצע פשע מלחמה כפול - פוגע באזרחים תוך שהוא מסתתר מאחורי אזרחים. על כוחות הציוויליזציה לתמוך בישראל".

Whatsapp Image 2023 09 19 At 0
ר"מ קנדה ג'סטין טרודו | צילום: רויטרס

בשבוע שעבר נשיא צרפת עמנואל מקרון מתח גם הוא ביקורת על ישראל וצה"ל, ובראיון לרשת BBC אמר כי "ישראל חייבת להפסיק להרוג נשים ותינוקות בעזה", והוסיף כי להפצצות ברצועה "אין שום הצדקה". דבריו עוררו סערה בישראל, ומאז הבהיר דיפלומט צרפתי כי מקרון "אינו סבור שישראל פוגעת באזרחים בכוונה". אתמול דווח כי לבקשת מקרון, שר ההגנה הצרפתי, שנמצא כעת במזרח התיכון, יבקר בישראל ביום שישי - לראשונה מאז שנת 2000.