נתניהו על העברת הכסף הקטרי לחמאס: "רציתי למנוע אסון הומניטרי"

ראש הממשלה התראיין לאתר האמריקני "פוליטיקו" והכחיש כי אישר הכנסת כסף קטארי לרצועת עזה על מנת לחזק את חמאס - בניגוד לטענות המופנות כלפיו: "זה שקר גדול שרציתי לבנות את חמאס. מגוחך". על היום שאחרי: "אנו נמשיך במאמצים הצבאיים שלנו למיגור חמאס - שאומר בצורה חד משמעית שיחזור על הפרעות שוב ושוב"

רה"מ נתניהו במסיבת עיתונאים עם שר הביטחון גלנט והשר גנץ
רה"מ נתניהו | צילום: דנה קופל, פול

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין לאתר האמריקני "פוליטיקו", והכחיש את הטענות כלפיו, לפיהן איפשר לקטאר לממן ולחזק את חמאס על מנת לפלג פוליטית את הפלסטינים. "זה שקר גדול שרציתי לבנות את חמאס. מגוחך", אמר נתניהו בריאיון. "אתה לא יוצא למלחמה שלוש פעמים או עושה פעולות צבאיות גדולות אם אתה רוצה לבנות את חמאס".

נזכיר, כי ב-2019 אמר נתניהו בכנס השנתי של הליכוד: "מי שרוצה למנוע הקמת מדינה פלסטינית צריך לתמוך בחיזוק חמאס".

כמו כן, רה"מ נתניהו הסביר כי איפשר לכסף הקטארי לזרום רצועה מפני שרצה למנוע מאסון הומניטרי - ולא כדי לחזק את ארגון הטרור. "רצינו להימנע מקריסה הומניטרית אזרחית - מחלות, רעב משתולל ודברים אחרים שהיו יוצרים אסון הומניטרי", אמר. "זו הסיבה שממשלות ישראל אפשרו לכסף הזה להיכנס - לא כדי לחזק את חמאס. לא רצינו לחזק את חמאס בכלל. רצינו להחליש אותו ולפגוע ביכולות שלו ככל שיכולנו".

חרבות ברזל תושבי עזה נעים בחוץ באזור ח'אן יונס לאחר כניסת הפוגת האש לתוקף
תושבי עזה נעים בחוץ באזור ח'אן יונס לאחר כניסת הפוגת האש לתוקף | צילום: רויטרס

כשנשאל על היום שאחרי המלחמה, ענה נתניהו: "אל תטעו, אנו נמשיך במאמצים הצבאיים שלנו למיגור חמאס, שאומר בצורה חד משמעית שיחזור על הפרעות שוב ושוב. ואחרי שישראל תביס את חמאס, המטרה תהיה כפולה: דה-מיליטריזציה ודה-רדיקליזציה של עזה".