הרמטכ"ל עונה באושוויץ לראיסי: "מי שמשקר היום – ישקר בעתיד"

משלחת צה"ל הגיעה לטקס ממלכתי במחנה ההשמדה בפולין בראשות רא"ל כוכבי שהשיב להכחשת השואה מצידו של איברהים ראיסי: "לא צריך להיות היסטוריון כדי להבין את זוועות השואה"

זמן צפייה: 01:59

משלחת צה"ל הגיעה היום (שני) למחנה אושוויץ-בירקנאו בפולין, בו מתקיים היום טקס בראשות ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי. במהלך הטקס, הרמטכ"ל נשא נאום והתייחס לדברי נשיא איראן איברהים ראיסי, לגבי ודאות התרחשות השואה.

לדבריו, "לא צריך להיות היסטוריון ולא חוקר כדי להבין את זוועות השואה - צריך להיות בן אנוש. סיירנו עכשיו בתאי הגזים, ראינו את המשרפות, אפילו אבני הבניין מענות את רצח העם היהודי. מי שמשקר ומתכחש לאמת ההיסטוריה הכואבת והמוצקה, בקלות משקר היום, ובטבעיות ישקר בעתיד. זוהי תזכורת נוספת לכך שאסור לאפשר לאנשים כאלה להחזיק כל יכולת מכל סוג לפיתוח נשק להשמדה המונית".

הרמטכ''ל רא''ל אביב כוכבי
הרמטכ''ל רא''ל אביב כוכבי | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

"כאן במקום בו הפשיטו אתכם ונשארתם עירומים, הפשיטו מעשי הזוועה קודם כל את הצוררים. הם ניסו ליצור הבדל בין גזע עליון לגזע נחות, אבל מעשיהם חשפו אותם והוכיחו שהם היו דור מעוות ונחות. כאן במקום בו נחנקתם למוות, נוכח דממת העומדים מהצד, גם נחנקו ערכי האנושות, והומתו עקרונות הצדק והמוסר. לא באנו לכאן לכעוס ולשנוא, אך באנו לחזק את הזיכרון ומסקנותיו".

עוד אמר: "אם יכולתם לבקש דבר, מה לפני שדלת תאי הגזים נסגרה על חייכם, קרוב לוודאי שהייתם מבקשים שלפחות נזכור אתכם, את שמותיכם ואת העולם שבניתם. לשם כך הגענו, אנחנו זוכרים ומזכירים, לעצמנו ולעולם. אם יכולתם לבקש משהו כשאחזו בזקניכם ותלתלו אתכם לנגד עיני קהל מריע ולועג, והכאב היה קל ביחס לכאב שנגרם לכם מהמבט של בנכם שנכח במקום, קרוב לוודאי שהייתם מבקשים שלא ניתן לאנטישמיות להרים את ראשה המכוער ולשלוח את ידיה הגסות. כך נעשה, נחשוף אותה, ונזנק להילחם בה כל אימת שתופיע".

"באנו לכאן מחלקת אדמתנו ההיסטורית, העצמאית והריבונית, מדינת ישראל. נכדיכם, נינכם, והדורות הבאים לא ייראו יותר את מבטי הבוז של המלשינים המביטים בכם מחלונות בתיכם, בשעה שבדחיפות נשק וכלבים הטילו אתכם לארגז המשאית. אנו עומדים כאן, שישה עשר מפקדי גדודים שכל אחד מהם מפקד על יחידה שמייצגת יכולות ועוצמה צבאית ייחודית, עוצמה שמאפשרת הגנה על מדינת ישראל ואזרחיה".

נשיא איראן איברהים ראיסי
נשיא איראן איברהים ראיסי | צילום: רויטרס

כזכור, נשיא איראן איברהים ראיסי התראיין לתוכנית "60 דקות" ברשת CBS ששודרה הלילה, ונשאל האם השואה התרחשה על ידי המראיינת לסלי סטאל. "אירועים היסטוריים צריכים להיחקר על ידי היסטורינים. יש סימנים שזה קרה, אך אם זה כך צריך לחקור את זה", אמר נשיא איראן.

לאחר מכן נשאל האם לישראל יש זכות קיום וראיסי השיב: "העם הפלסטיני אולץ לעזוב את ארץ המולדת שלהם. האמריקנים תומכים במשטר המזויף שם".

מדובר בריאיון ראשון של נשיא איראן לעיתונאי מערבי מאז נכנס לתפקידו. הריאיון התקיים בטהרן, בירת איראן. ראיסי נשאל על ידי המראיינת לגבי ישראל גם בעקבות הסכמי אברהם שנחתמו בינה לבין מדינות ערביות כמו איחוד האמירויות, בחריין ומרוקו.