הרצוג שוחח עם אבו מאזן: "מגנה את הפגיעה בפלסטינים חפים מפשע"

נשיא המדינה בירך את ראש הרשות הפלסטינית לרגל חג הקורבן, והדגיש את חשיבות המאבק הנחרץ והתקיף נגד הטרור, ההסתה והשנאה. שר הביטחון גלנט שוחח עם השר לענייניים אזרחיים ברש"פ, חוסיין א-שייח', והדגיש כי מדינת ישראל תפעל למצות את הדין עם הפורעים

הנשיא הרצוג, אבו מאזן
הנשיא הרצוג, אבו מאזן | צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90

בצל האירועים האחרונים ביהודה ושומרון, נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח היום (שלישי) עם ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, והדגיש כי הוא "מגנה בתוקף את הפגיעה בפלסטינים חפים מפשע על ידי קיצוניים שהתבצעה בימים האחרונים".

מבית הנשיא נמסר כי הרצוג בירך את אבו מאזן לרגל חג הקורבן, והדגיש את חשיבות המאבק הנחרץ והתקיף נגד הטרור, ההסתה והשנאה. עוד נמסר כי הרצוג הדגיש את המחיר והכאב הנורא שגובה הטרור מהמשפחות השכולות ומהחברה הישראלית כולה. הנשיא עמד על הצורך לפעול בעוצמה לסיכול טרור, שפוגע הן באנשים, במשפחות ובקהילות והן בסיכוי לשכנות טובה במרחב ובמזרח התיכון.

הרשות הפלסטינית, המוקטעה ברמאללה
המוקטעה ברמאללה | צילום: הדס פרוש, פלאש 90

מוקדם יותר היום שוחח שר הביטחון יואב גלנט עם השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית, חוסיין א-שייח', יועצו הבכיר של אבו מאזן, ואמר לו כי ישראל "רואה בחומרה את האלימות של גורמים קיצוניים כלפי פלסטינים" והדגיש כי מדינת ישראל תפעל למצות את הדין עם הפורעים.

מלשכת שר הביטחון נמסר כי השניים שוחחו על התגברות אירועי הטרור בתקופה האחרונה, ועמדו על הצורך המשותף להרגעת המצב בשטח, למען האוכלוסיה הישראלית והפלסטינית ביהודה ושומרון. עוד נמסר כי גלנט הדגיש בפני א-שייח' כי כוחות הביטחון יפעלו לסיכול הטרור בכל מקום בו ידרשו, והעביר מסר לפיו יש לפעול במהירות ובעוצמה נגד מוקדי הטרור, הפועלים לערעור היציבות בשטח. בשיחה השתתף גם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן.

יואב גלנט
שר הביטחון יואב גלנט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מוקדם יותר היום פורסם לראשונה בחדשות 13 כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס הערב דיון מיוחד על פשיעה לאומנית, בהשתתפות שר הביטחון גלנט, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והשר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר. בדיון, בו ישתתפו גם נציגי צה"ל, יעלו גם סוגיות אזרחיות ביהודה ושומרון כמו אבטחת צירים ויישובים.