לשכת רה"מ אחרי קרב הגרסאות: "מעריכים את יוזמת ארה"ב להפסקת אש"

משרדו של נתניהו פרסם הודעות בעברית ובאנגלית בנוגע ליוזמה האמריקנית להפסקת אש בין ישראל לחיזבאללה - בה נכתב כי המגעים יימשכו כדי "לקדם את המטרה המשותפת להחזרת אנשים בבטחה לבתיהם". זאת לאחר שאמש גורמים בסביבת ראש הממשלה הבהירו: "הפסקת אש? לא בכיוון". הבית הלבן: "ישראל הייתה מודעת להצהרה שלנו"

הנשיא ג'ו ביידן ורה"מ בנימין נתניהו
רה"מ בנימין נתניהו, הנשיא ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

שעות לאחר נחיתתו של בנימין נתניהו בניו יורק, לשכת ראש הממשלה פרסמה לפנות בוקר (שישי) הודעות בעברית ובאנגלית בנוגע ליוזמה להפסקת אש בין ישראל לחיזבאללה - בניסיון להלך בין הטיפות ולרצות את הממשל האמריקני, מבלי לעורר את זעמם של חברי הקואליציה בארץ.

"בשל דיווחים שגויים רבים סביב יוזמת הפסקת האש בהובלת ארה"ב, חשוב להבהיר כמה נקודות", נכתב בפתח ההודעה, "מוקדם יותר השבוע שיתפה ארה"ב את ישראל בכוונתה להציע, יחד עם שותפים בינלאומיים ואזוריים נוספים, הצעת הפסקת אש בלבנון".

"ישראל שותפה למטרות היוזמה בראשות ארה"ב לאפשר לאנשים לאורך הגבול הצפוני שלנו לחזור בבטחה ובטוחה לבתיהם. ישראל מעריכה את המאמצים של ארה"ב בהקשר זה מכיוון שהתפקיד של ארה"ב הוא הכרחי בקידום היציבות והביטחון באזור", הובהר בהמשך.

תרגיל צה"ל המדמה תמרון בלבנון
תרגיל צה"ל המדמה תמרון בלבנון, אתמול | צילום: דובר צה"ל

לסיום נכתב כי הקשר עם הממשל בנוגע ליוזמת הפסקת האש יימשך: "הצוותים שלנו נפגשו כדי לדון ביוזמה של ארה"ב וכיצד נוכל לקדם את המטרה המשותפת להחזיר אנשים בבטחה לבתיהם. נמשיך בדיונים הללו בימים הקרובים".

תקיפות בבקאע שבעומק לבנון
תקיפות בבקאע שבעומק לבנון

דוברת הבית הלבן הודיעה כבר אתמול כי ההצעה האמריקנית להפסקת אש בלבנון תואמה עם ישראל והוצגה בידיעתה. כפי שנכתב בהודעת לשכת ראש הממשלה הבוקר, בממשל הבהירו כי הדיונים על ההצעה יימשכו בניו יורק, לאחר הגעתו של נתניהו לעיר.

אלא שעד לפרסום ההודעה הרשמית, גורמים דיפלומטיים נשמעו אחרת, וטענו לאחר הצגת היוזמה להפסקת אש כי "מדובר בשינוי קו ממה שסוכם עם ארה"ב וצרפת". כמו כן, בכיר בפמליית ראש הממשלה אמר כי לא הייתה הצבעה בקבינט על השהיית הלחימה, והדגיש: "זה לא הכיוון".