נתניהו בצל ההמתנה לתגובה האיראנית: "נגבה מחיר על כל תוקפנות"

בפתח ישיבת הממשלה התייחס רה"מ להיערכות לתקיפה רב זירתית בעקבות החיסולים בטהראן ובביירות: "אנחנו ערוכים לכל תרחיש". לאחר שבכירים במערכת הביטחון האשימו אותו בוויתור על החטופים, ראש הממשלה התגונן: "הממשלה קיבלה את המתווה, חמאס מתנגד לו"

זמן צפייה: 03:23

בעת בה המתיחות במערכת הביטחונית נמצאת בשיא וישראלים רבים ממתינים בדריכות ובחשש לפתיחת התקיפה הצפויה של הציר האיראני בעקבות החיסולים בטהראן ובביירות, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לאיומים הביטחוניים, ושיגר איום משלו: "אני אומר לאויבינו, נגיב ונגבה מחיר כבד על כל מעשה תוקפנות נגדנו, מכל זירה שהיא".

"מדינת ישראל נמצאת במלחמה רב-זירתית נגד ציר הרשע של איראן", אמר ראש הממשלה, "אנחנו מכים בעוצמה בכל אחת מזרועותיו. אנחנו ערוכים לכל תרחיש - הן בהגנה והן בהתקפה"

בהמשך דבריו התייחס לשיחות המשא ומתן בנוגע לעסקת חטופים, לאחר שאמש פורסם בחדשות 13 שגורמים במערכת הביטחון תמימי דעים כי ראש הממשלה החליט לוותר על החטופים בשלב זה. "אנחנו עושים מאמץ עליון, יומיומי, להשבת כל חטופינו", אמר נתניהו בפני השרים, "אני מדגיש - להשבת כל חטופינו, בלי יוצא מן הכלל. יש לנו מחויבות ברזל להשיב את כולם - החיים והחללים כאחד".

הפגה למען שחרור החטופים בתל אביב
הפגה למען שחרור החטופים בתל אביב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

עוד הוסיף בנושא: "הנחיתי את המשלחת לצאת אתמול לקהיר כדי להמשיך במשא ומתן. ולכן אני עומד על מיקסום מספר החטופים החיים שישוחררו כבר בשלב הראשון של העסקה, ועל שמירת מנופי לחץ לטובת שחרור כל חטופינו בהמשך".

בהתייחסות להאשמות שהועלו נגדו, ראש הממשלה תקף: "המחויבות שלנו עומדת בניגוד מוחלט להדלפות ולתדרוכים השקריים בנושא שחרור חטופינו. התדרוכים האלה פוגעים במשא ומתן, ולצערי הרב הם גם זורים חול בעיני משפחות החטופים היקרות. הם מייצרים מצג שווא כאילו חמאס הסכים לעסקה, וממשלת ישראל היא זו שמתנגדת לה".

"בעוד שאנחנו לא הוספנו אף דרישה למתווה, חמאס הוא זה שדרש להכניס בו עשרות שינויים", המשיך נתניהו, "הוא לא נסוג מדרישתו שישראל לא תוכל לשוב למלחמה, הוא דורש מאיתנו לסגת מציר פילדלפי וממעבר רפיח - צינורות החמצן שלו, שיאפשרו לו להתחמש ולהתעצם מחדש. חשוב לקבע את העיקרון - אנחנו לא יוצאים משם".

בהתייחסות לפיגוע הקשה בחולון הבוקר, הוסיף: "הבוקר התבצע פיגוע טרור רצחני בחולון. אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה לפצועים. אני משבח את השוטרים שחתרו למגע וחיסלו את המחבל; אנחנו נבוא חשבון עם כל מי ששיתף איתו פעולה. המאבק שלנו נגד הטרור נמשך כל העת".

הנשיא ביידן ורה"מ נתניהו בבית הלבן
הנשיא ביידן ורה"מ נתניהו בבית הלבן | צילום: חדשות 13

על פי דיווח שפורסם היום ב"ניו יורק טיימס", נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן גער בנתניהו בשיחה הקשה שהשניים ערכו ביום חמישי, וקבע כי חיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה בוצע "בתזמון גרוע", בדיוק כשוושינגטון קיוותה לראות פריצת דרך במגעים לעסקת חטופים והפסקת אש.

בנוסף לחששות שהביע בנוגע לעתיד המו"מ, הנשיא ביידן הזהיר את נתניהו כי חיסול הנייה בלב טהראן עלול להוביל לפריצתה של מלחמה אזורית, אותה הוא מנסה למנוע לאורך החודשים האחרונים.

גורם ישראלי בכיר, ששוחח עם העיתון האמריקני תחת הבטחה לאנונימיות, אמר כי נתניהו התגונן במהלך השיחה והבטיח לנשיא כי הוא אינו פועל לסיכול הסכמות שיובילו להפסקת אש. עוד טען ראש הממשלה כי מותו של הנייה דווקא יתרום בסופו של דבר לקידום העסקה ויפעיל לחץ נוסף על חמאס.