בצל המגעים לנורמליזציה: פגישת ה"דרישות" של הפלסטינים בסעודיה

פרסום ראשון: בצל המגעים לנרמול היחסים בין ישראל לסעודיה, משלחת פלסטינית בכירה צפויה לצאת בשבועות הקרובים לריאד - כדי לוודא מה יהיו הוויתורים שיתבעו מישראל

זמן צפייה: 02:02

פרסום ראשון: המגעים בין ארצות הברית לסעודיה נמשכים, ומתקרב הרגע בו ישראל תצטרך להכריע אם היא מוכנה להסכים לוויתורים של ממש מול הפלסטינים. הערב (ראשון) פורסם במהדורה המרכזית כי משלחת פלסטינית תצא לריאד - כדי לוודא מה יהיו אותם ויתורים שיתבעו מישראל.

המשלחת הפלסטינית הבכירה צפויה לצאת בשבועות הקרובים לסעודיה, ובצל המגעים לנרמול היחסים בין ישראל לסעודיה הנושא הזה מגיע לשולחנם של בכירים ביותר בישראל, בצמרת המדינית והביטחונית, מתוך הבנה שהפלסטינים יעלו את עניין הנורמליזציה בביקור וידרשו את הדרישות שלהם בהקשר הזה.

כל זה מתחבר גם להערכה שמוצגת על ידי בכירי מערכת הביטחון לדרג המדיני בשבועות האחרונים, לפיה הרשות הפלסטינית קיבלה החלטה כי היא לא תתנהל בתהליך הקיים כפי שהתנהלה בהסכמי השלום הקודמים עם מצרים וירדן, ולא כפי שהתנהלה בהסכמי אברהם. הפעם הפלסטינים לא רוצים להיות לעומתיים, והם רוצים לראות איך הם מצליחים להוציא את המקסימום ולהגיע להישגים.

יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן
יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן | צילום: רויטרס

אם קיוו בישראל שגם הפעם ניתן יהיה לקדם מהלכים בלי צעדים משמעותיים עבור הפלסטינים, ההבנה שמתחילה להתקבל היא שלא כך הם פני הדברים. הפלסטינים מושקעים בנושא, וגם הסעודים והאמריקנים לא זונחים את הסוגיה הפלסטינית כפי שאולי קיוו בירושלים.