דיווח: חמאס הודיע לחיזבאללה כי הסכים להצעה להפסקת אש

לפי דיווח ברויטרס, חמאס הודיע כי הסכים למתווה שהוצע להפסקת אש ולעסקה, ומזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בירך על הצעד. מהארגון נמסר כי האש בגבול הצפון תיפסק ברגע שההסכם ייכנס לתוקף. במקביל, חמאס מסר כי הוא מתנגד לכניסת כוחות זרים לרצועה

הריסות בח'אן יונס
הריסות בח'אן יונס | צילום: עבד רחים ח'טיב, פלאש 90

בצל המגעים לגיבוש עסקת חטופים, ויציאת ראש המוסד דדי ברנע לסבב פגישות בקטר, בסוכנות הידיעות רויטרס דווח היום (שישי) כי חמאס הודיע לחיזבאללה שהחליט לקבל את הצעת המתווה להפסקת אש ולעסקת חטופים.

לפי הדיווח, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בירך על הצעד. אחד המקורות, בכיר בארגון הטרור, אמר לרויטרס כי ארגונו יפסיק את האש ברגע שהסכם הפסקת אש בעזה יכנס לתוקף. בפגישה שנערכה היום בין נסראללה למשלחת חמאס דנו הצדדים בהתפתחויות האחרונות במשא ומתן ובהצעות להביא לסיום הלחימה.

בנוסף, חמאס מסר בהודעה רשמית: "אנו מתנגדים לכל תוכנית או הצעה שמתעלמת מהרצון הפלסטיני בעניין עתידה של רצועת עזה. כמו כן אנחנו מתנגדים לכל הצהרה או עמדה שתומכת בכניסת כוחות זרים לרצועת עזה מכל סיטואציה שהיא. ניהול רצועת עזה לאחר הסבב הנוכחי הוא עניין פלסטיני. העם הפלסטיני לא יתיר לכפות פתרונות או משוואות חיצוניות הסותרות את העקרונות שלו להשגת חירותו והגדרת גורלו. אנו קוראים למדינות ערב ולמדינות המוסלמיות להפעיל לחץ להפסקת המלחמה ולהגיש את כל הסיוע שניתן לעם הפלסטיני".

השר בני גנץ בהצהרתו
בני גנץ | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

לראשונה מזה חודשים, שוררת תחושת אופטימיות בישראל בכל הנוגע לסיכויים כי עסקת חטופים תצא לפועל, אך גורמים בצוות המו"מ חוששים כי הדרג המדיני, ובראשו ראש הממשלה בנימין נתניהו, יסכלו התקדמות אפשרית. אמש נערכה ישיבה של הקבינט המדיני-ביטחוני בקריה, שמטרתה לקבוע את מנדט צוות המו"מ למגעים.

ברקע הדיווחים, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ פנה היום לנתניהו: "איבדנו רבים כל כך מהחטופים שמתו בשבי. זה לא הזמן למשחקי אגו עם שר הביטחון - לחטופים אין זמן".

גנץ המשיך: "לפני שמונה חודשים קיבלנו יחד החלטה אמיצה וכואבת עם מחיר וסיכונים. החזרנו מעל 100 חטופות וחטופים למשפחותיהם ואוהביהם. נתנו אוויר לנשימה לאזרחי ישראל. נכון, מולנו אויב אכזר. לא הכל תלוי בך. אבל עליך לגלות מחויבות, נחישות וכנות כוונות גם הפעם. גם כשהמחירים כבדים יותר. אם תיקח את ההחלטה הנכונה ותביא מתווה אחראי - יהיה לך גיבוי מלא מחבריי וממני, וחשוב מכך - יהיה לך גיבוי לאומי רחב מהעם. זו ההחלטה הנכונה אסטרטגית. זה הדבר היהודי לעשות", הוסיף גנץ.