סינוואר: "לא נתפרק מנשקנו"; קטר: "חמאס עוד לא השיב"

מנהיג חמאס בעזה הודיע למתווכות כי לא יסכים לעסקה שבמסגרתה יידרש ארגון הטרור להתפרק מנשקו. כך דווח בוול סטריט ג'ורנל. "נסכים רק אם ישראל תתחייב להפסקת אש קבועה", אמר סינוואר. קטר סתרה את דברי מנהיג ארגון הטרור ברצועה: "בחמאס עדיין לומדים את ההצעה"

זמן צפייה: 05:50

בוול סטריט ג'ורנל דווח הערב (חמישי) כי מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר אמר למתווכות כי לא יסכים להסכם שבמסגרתו יידרש ארגון הטרור להתפרק מנשקו: "נסכים לעסקה רק אם ישראל תתחייב להפסקת אש קבועה".

כמו כן, דובר משרד החוץ הקטארי, מג'ד אל-אנסרי, אמר הלילה כי חמאס טרם העביר את תשובתו על מתווה העסקה המתגבשת למתווכות, וכי בחמאס "עדיין לומדים את ההצעה". עוד אמר אל-אנסרי: "מאמצי התיווך של קטאר, מצרים וארה"ב עדיין נמשכים".

נתניהו וסינוואר
נתניהו וסינוואר | צילום: רויטרס/יונתן זינדל, פלאש 90

מוקדם יותר דיווח הערוץ הסעודי א-שרק דיווח כי חמאס דחה את ההצעה שהגישה ישראל לעסקת חטופים. לפי הדיווח, הסירוב מגיע לאחר שהתברר לארגון כי המסמך שהוגש לו שונה באופן משמעותי מזה שעליו הכריז נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בשבוע שעבר. בהודעה שהפיץ ארגון הטרור לפלגים הפלסטינים נכתב כי לאחר עיון בתוכן המסמך הישראלי, התברר כי אינו מניח את הבסיס הנדרש להסכם, מאחר שאינו מבטיח הפסקת אש קבועה אלא זמנית.

עוד נאמר כי המתווה אינו מבטיח קשר הדוק בין שלושת השלבים של העסקה -  אלא דווקא "הורס את הקשר בניהם ומצמצם אותם בפועל לשלב אחד בו תיפסק התוקפנות הישראלית באופן זמני, וכוחות ישראלים יישארו על אדמת רצועת עזה". לטענת חמאס ישראל תשיג באמצעות זאת את החטופים ולאחר מכן תוכל לחדש את המלחמה.

הנשיא ג'ו ביידן
הנשיא ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

בחמאס אמרו כי הארגון "קיבל בברכה את המתווה שהציג ביידן, שכן היה בה את הבסיס להגעה לעסקה שתביא להפסקת אש קבועה, נסיגה ישראלית מרצועת עזה, הכנסת כמות נדרשת של סיוע, שיקום וחילופי אסירים".