התחממות נוספת ביחסים: הסכם תעופה הדדי בין ישראל לטורקיה

פי ההסכם, יתאפשרו טיסות של חברות תעופה ישראליות ליעדים רבים בטורקיה - ומנגד טיסות של חברות תעופה טורקיות לישראל. שרת התחבורה מרב  מיכאלי, שקידמה את המגעים, מסרה: "יחסי התעופה שלנו עם מדינות האזור הם כלי אסטרטגי לפיתוח כלכלת ישראל ולשמירה על חוסנה של ישראל באזור"

טורקיש איירליינס
טורקיש איירליינס | צילום: רויטרס
ישראל וטורקיה חתמו היום (חמישי) על הסכם תעופה בילטרלי, לראשונה מאז 1951. לפי ההסכם, יתאפשרו טיסות של חברות תעופה ישראליות ליעדים רבים בטורקיה - ומנגד טיסות של חברות תעופה טורקיות לישראל.

ההסכם מגיע
בעקבות ביקור ראש הממשלה יאיר לפיד באנקרה וההסכמה עם שר החוץ הטורקי, ובהמשך להסכמת ראש הממשלה יאיר לפיד ושר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושולו. מדובר בהסכם שהוא חלק מהחלטה להרחיב ולפתח את היחסים הבילטראליים בין המדינות.
"החתימה בראשי תיבות מהווה שלב חיוני בדרך לחתימה מלאה על הסכם התעופה אשר צפוי לאפשר לחברות התעופה הישראליות לחדש את טיסותיהן לטורקיה", נמסר מטעם לשכת ראש הממשלה. "החתימה היום, על-ידי מנהלי ראשויות התעופה האזרחיות של ישראל וטורקיה, התאפשרה בעקבות משא ומתן פתוח ובונה בשבועות האחרונים והיא נקודת ציון חשובה בקידום היחסים בין המדינות".

ההסכם נחתם בתום דיונים בין רשות התעופה האזרחית הישראלית ומקבילתה הטורקית ובהמשך לפגישת שרת התחבורה, מרב מיכאלי, עם מקבילה הטורקי לפני מספר חודשים, במסגרת הסכמות הדדיות בין הצדדים.

שרת התחבורה מרב  מיכאלי, שקידמה את המגעים, הודתה לכלל המשרדים המעורבים, בהם משרד ראש הממשלה ומשרד החוץ, וכן לראש ראשות התעופה האזרחית, יואל פלדשו, על חלקם בקידום ההסכם.

"שרת התחבורה מיכאלי תמשיך לפעול לחיזוק וקידום הקשרים הכלכליים והאסטרטגיים בין ישראל ובין מדינות האזור", נמסר מטעמה. השרה עצמה הוסיפה: "יחסי התעופה שלנו עם מדינות האזור הם כלי אסטרטגי לפיתוח כלכלת ישראל ולשמירה על חוסנה של ישראל באזור".