ארה"ב על דברי נתניהו בנוגע לפסקת ההתגברות: "להגיע להסכמה רחבה"

במהלך תדרוך של מחלקת המדינה האמריקנית אמר הדובר מת'יו מילר במענה על שאלת חדשות 13, כי "יש להגיע להסכמה רחבה" בכל הנוגע לחקיקת חוקי המהפכה המשפטית - זאת אחרי שרה"מ אמר ל"ווול סטריט ג'ורנל" כי יזנח את פסקת ההתגברות. גורם אמריקני: "ביידן מקווה שנתניהו ימצא פשרה"

זמן צפייה: 01:51

אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בריאיון ל"וול סטריט ג'ורנל" כי יקדם את חוקי המהפכה המשפטית - אך יזנח את פסקת ההתגברות, אמר דובר מחלקת המדינה האמריקנית מת'יו מילר במענה על שאלת חדשות 13 כי "יש להגיע להסכמה רחבה". הוא הוסיף: "הדמוקרטיות של ישראל ושל ארה"ב מושתתות על מוסדות חזקים, מאוזנים ועצמאיים". כמו כן, גורם אמריקני הדגיש כי "הנשיא מקווה שנתניהו ימצא פשרה".

בריאיון שהעניק, ראש הממשלה נתניהו אמר כאמור כי ימשיך בחקיקת המהפכה המשפטית - ללא פסקת ההתגברות. "אנחנו קשובים לצרכי הציבור", אמר נתניהו, "היא לא על השולחן יותר, שינינו אותה ברגע שהגיעה הטיוטה המקורית לשינוי החוק".

נתניהו התייחס בריאיון גם למערכת היחסים המורכבת עם הממשל האמריקני, וליחסים הצוננים עם רוסיה בעקבות העמקת הקשר בינה לבין איראן. "זו מערכת יחסים מטרידה מאוד", אמר נתניהו, "כי היא מאפשרת לאיראן נשק ואמצעים לקידום המטרות שלהן נגד ישראל, וגם איראן מספקת נשקים לרוסיה מול אוקראינה".

Whatsapp Image 2023 06 13 At 2
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

"הבענו את הדאגה שלנו בפני הרוסים", הוסיף נתניהו, "ואנחנו גם עוזרים לאוקראינים בהגנה אזרחית, ומספקים מערכות התראה בפני טילים לאזורים בהם ישנם אזרחים. חשוב להבין שאנחנו מודאגים מהאפשרות שמערכות שאנחנו ניתן לאוקראינה ייפלו לידיים איראניות. במצב כזה אנחנו עלולים למצוא את עצמנו עומדים מול מערכות נשק ישראליות שמכונוות נגדנו. לא היו לנו הרבה נפגעים בזכות כיפת ברזל, אם מערכת כזו תיפול לידיים של איראן, מיליוני ישראלים ישארו ללא הגנה".

על דבריו של השגריר האוקראיני לפיהם ישראל לא עמדה בהבטחות שלה כלפי אוקראינה הגיב נתניהו: "זה לא מדויק. הממשלה הקודמת הבטיחה כל מיני הבטחות שבהן כן עמדנו אבל אנחנו לא ניטרליים, יש לנו דאגות ואינטרסים שגם בהם אנחנו צריכים להתחשב, למרות הסימפטיה שאנחנו מביעים כלפי אוקראינה. האינטרס הראשון שלנו הוא להבטיח את יציבותה של המדינה היהודית היחידה - הטייסים שלנו טסים ליד טייסים רוסים על מנת להבטיח את שלומנו".