ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו: ישראל מנהלת משטר אפרטהייד בשטחים

בריאיון לסוכנות הידיעות AP אמר ראש המוסד לשעבר כי "שטח שבו שני אנשים נשפטים לפי שתי מערכות משפט נפרדות - הוא מדינת אפרטהייד". בעבר חזר ואמר לנתניהו שעליו לקבוע היכן עובר הגבול - או שיסכן את עתיעדה של ישראל

ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו
ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו אמר בריאיון שפורסם היום (רביעי) לסוכנות הידיעות AP כי ישראל מנהלת משטר אפרטהייד בשטחי יהודה ושומרון. "שטח שבו שני אנשים נשפטים לפי שתי מערכות משפט נפרדות - הוא מדינת אפרטהייד".

פרדו, שכיהן כראש המוסד בין השנים 2016-2011, סירב לענות על השאלה אם החזיק בדעות אלה גם בזמן שירותו במוסד. עם זאת, הוא אמר שהאמין שהנושא החשוב ביותר לטיפול בישראל הוא הפלסטינים - יותר מתוכנית הגרעין האיראנית.

עוד אמר פרדו, כי בעת שכיהן בתפקיד חזר והזהיר את ראש הממשלה בנימין נתניהו שעליו לקבוע היכן עובר הגבול הישראלי - או שיסכן את עתידה של המדינה. הכתבה בסוכנות הידיעות מדגישה את דבריו של פרדו, בעיקר עקב הרקע הביטחוני שלו. עוד צוין כי הוא מצטרף למספר לא מבוטל של בכירי מערכת הביטחון שיצאו נגד הממשלה הנוכחית והעומד בראשה. "מדינת ישראל צריכה להחליט מה היא רוצה. מדינה שאין לה גבול - אין לה גבולות", אמר פרדו בריאיון.

0c5355fd A87d 4c89 9d07 94abcc
כוחות צה''ל בחווארה, ארכיון | צילום: דובר צה''ל

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה: "אנו מגנים בחריפות את ההתבטאות המבישה והשקרית של תמיר פרדו. אף מדינה בעולם אינה פועלת נגד הטרור ברמת המוסריות הגבוהה שבה פועלת ישראל. צה"ל פועל במוסריות כדי להגן על אזרחי ישראל תוך מניעת פגיעה בחפים מפשע. בבתי חולים בישראל מטפלים ביהודים וערבים, ישראלים ופלסטינים כאחד. ערבים ויהודים לומדים ועובדים יחד בישראל. במקום להגן על מדינת ישראל וצה"ל, פרדו מוציא את דיבתה של ישראל רעה. פרדו - תתבייש".