דיווח: ארה"ב וסעודיה עשויות להגיע להסכם "תוך שבועות"

גורמים המעורים בפרטי המשא ומתן בין סעודיה לארה"ב אמרו לבלומברג כי המגעים בין וושינגטון לריאד מתקדמים - וייתכן שיגיעו לעסקה תוך שבועות: "לאחר מכן תוצב בפני נתניהו הבחירה אם להצטרף לעסקה או להישאר מאחור"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עם יורש העצר הסעודי מחמד בן סלמאן בביקורו בסעודיה. יולי 2022 | צילום: סוכנות הידיעות הסעודית SPA

לפי דיווח בבלומברג, גורמים המעורים בפרטי המשא ומתן בין סעודיה לארה"ב צוטטו היום (חמישי) באמרם כי המגעים בין וושינגטון לריאד מתקדמים - וייתכן שיגיעו לעסקה בתוך שבועות. לדברי אותם גורמים, לאחר שיגיעו סעודיה וארה"ב להסכם - הן יציבו בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו בחירה: "הצטרף לעסקה - או הישאר מאחור".

כזכור, אתמול פורסם בחדשות 13 כי שר החוץ האמריקני בלינקן, שביקר בישראל, העביר לדרג המדיני מסר חד-משמעי: "אם ישראל רוצה להגיע לנורמליזציה עם סעודיה - היא חייבת להגיע להפסקת אש מיד".

לפי ציטוטים מהפגישה, בלינקן הדגיש כי "חלון הזמן לנורמליזציה הוא צר ומוגבל" - ואמר: "אם לא תהיה בקרוב עסקת חטופים והפוגה ממושכת בלחימה - לא ניתן יהיה להגיע להסדרת היחסים עם סעודיה".  שר החוץ של ארה"ב הוסיף: "פעולה ברפיח תפגע בקידום הנורמליזציה".

רה"מ בנימין נתניהו
רה"מ בנימין נתניהו | צילום: מארק ישראל סאלם / פול

בכירים אמריקניים נוספים העבירו מסר דומה לעמיתיהם הישראלים בשבועות האחרונים. בישראל, לפי שעה, מעריכים כי פעולה ברפיח תידחה אם תיחתם עסקה עם חמאס, אך בארה"ב לא קושרים בין שני הדברים ומצפים מירושלים להימנע מפעולה רחבה ברפיח - גם אם עסקה לשחרור החטופים לא תצא לפועל.