בהזמנת יו"ר בית הנבחרים: אוחנה ייצא לביקור מדיני בארה"ב

יו"ר הכנסת ימריא בשבוע הבא לארצות הברית וייפגש עם יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון, וכן עם הנהגת אייפא"ק וארגונים יהודיים. אוחנה הזמין לביקור בני משפחות של חטופים, ויצטרפו אליו חברי כנסת נוספים מהקואליציה ומהאופוזיציה

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה
יו"ר הכנסת אמיר אוחנה | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

בהזמנת יושב ראש בית הנבחרים האמריקני מייק ג'ונסון, יו"ר הכנסת אמיר אוחנה ימריא בשבוע הבא לביקור מדיני בארצות הברית. השניים צפויים להיפגש בקונגרס ביום שלישי הבא, 6 בפברואר, ובנוסף צפוי אוחנה לקיים פגישות מדיניות עם בכירים בקונגרס ומחוצה לו, הנהגת אייפא"ק, ארגונים יהודיים וכן לשאת דברים בכנס של איגוד הפרלמנטים הבינלאומי במטה האו"ם.

יו"ר הכנסת אוחנה הזמין לביקורו המדיני את תומאס הנד מקיבוץ בארי, אביה של אמילי ששוחררה משבי חמאס; צביקה ואפרת מור, הוריו של איתן מור שעבד כמאבטח במסיבת הנובה ועדיין נמצא בשבי; טעלי אלזיאדנה מרהט, שאחייניו אעישה ובילאל שוחררו אך אחיו יוסף ואחיינו חמזה נותרו בשבי חמאס; וכן חברי כנסת מהאופוזיציה ומהקואליציה.

המשלחת הפרלמנטרית שתצא מהכנסת אל גבעת הקפיטול תמנה חברי כנסת מהאופוזיציה ומהקואליציה, והיא כוללת את יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ יולי אדלשטיין (הליכוד), ח"כ אפרת רייטן (העבודה) וח"כ עידן רול (יש עתיד).

המפגש הראשוני בין אמילי הנד ואביה תומאס
המפגש הראשוני בין אמילי הנד ואביה תומאס לאחר ששוחררה משבי חמאס

בכנסת ציינו כי הזמנתו של אוחנה לארה"ב ע"י יו"ר הקונגרס בתקופת מלחמה משקפת בראש ובראשונה את עוצמת המחוייבות ועומק השותפות הקיימת בין המדינות. עוד הדגישו בכנסת כי מטרת ביקורה של המשלחת המצטרפת ליו"ר הכנסת היא לבסס את האקלים הפרלמנטרי, המדיני וההסברתי בקרב מחוקקים וקובעי מדיניות בארה"ב למען מטרות המלחמה.