האריס הסכימה עם מפגין שהאשים את ישראל ברצח עם: "זה אמיתי"

בעצרת קמפיין באוניברסיטת ויסקונסין-מילווקי בחמישי, סגנית הנשיא תועדה בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות כשהיא מסכימה עם מפין פרו-פלסטיני שהתפרץ לדבריה, וצעק - "מה לגבי רצח העם בעזה? אלפים מתו". לאחר שהמפגין הוצא מהמקום, האריס אמרה: "מה שהוא מדבר עליו, זה אמיתי - ואני מכבדת את הקול שלו"

זמן צפייה: 03:25

פחות משלושה שבועות לבחירות בארה"ב: סגנית הנשיא והמועמדת הדמוקרטית לנשיאות קמלה האריס תועדה הבוקר (ראשון), בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות, כשהיא מסכימה עם מפגין שהתפרץ לדבריה והאשים את ישראל ברצח עם בעזה. "מה שהוא מדבר עליו, זה אמיתי", נשמעה המועמדת הדמוקרטית לנשיאות אומרת. במקביל, הנשיא לשעבר טראמפ אמר בעצרת בחירות כי ראש הממשלה נתניהו התקשר אליו היום.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2410200811' autoplay='0' credit='מתוך טוויטר' desc='"ומה לגבי רצח העם בעזה?": האריס והמפגין הפרו-פלסטיני' poster='' kid='1_5s50yf3m' duration='42']

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2410200812' autoplay='0' credit='מתוך טוויטר' desc='האריס על דברי המפגין: "מה שהוא אומר, זה אמיתי"' poster='' kid='1_6pxyciin' duration='60']

בתיעוד מתוך עצרת של הקמפיין של האריס ביום חמישי באוניברסיטת ויסקונסין-מילווקי, מפגין פרו-פלסטיני הלבוש בכאפייה החל להתפרץ לדבריה של סגנית הנשיא, שאמרה: "אני כל כך מושקעת בכם, מכל הבחינות". המפגין קטע אותה, ואמר: "וברצח עם, נכון? רצח עם הממומן במיליארדי דולרים? בזה את מושקעת?".

האריס ענתה: "אני מכבדת את זכותך לדבר. אני מדברת ברגע זה. אני יודעת על מה אתה מדבר. אני רוצה את הפסקת האש". המפגין התפרץ לדבריה שוב, ושאל: "ומה לגבי רצח העם?". סגנית הנשיא חזרה ואמרה: "אני רוצה שהמלחמה תיגמר, אני מכבדת את זכותך לדבר - אך אני מדברת עכשיו". דבריה של האריס זכו לתשואות מהקהל.

סגנית הנשיא קמלה האריס והמפגין הפרו-פלסטיני בעצרת הקמפיין באוניברסיטת ויסקונסין-מילווקי
סגנית הנשיא קמלה האריס והמפגין הפרו-פלסטיני בעצרת הקמפיין באוניברסיטת ויסקונסין-מילווקי | צילום: מתוך טוויטר

לאחר שהמפגין המשיך לקטוע את האריס ולצעוק כי "42 אלף מתו בעזה, מהם 19 אלף ילדים - ואת לא קוראת לזה רצח עם" - הוא לווה החוצה בידי כוחות האבטחה במקום. לאחר מכן, סגנית הנשיא אמרה: "תשמעו, מה שהוא מדבר עליו, זה אמיתי. זה לא הנושא שבאתי לדון עליו היום, אך זה אמיתי - ואני מכבדת את הקול שלו".