בלינקן: "גם לפלסטינים יש שאיפות"; דרמר: "רובם תומכים בטבח"

בחדשות 13 פורסמו פרטים נוספים על פגישות מזכיר המדינה האמריקני בארץ, כמו גם ציטוטים מהדיון בקבינט המלחמה שבו לח חלק. בלינקן: "אי אפשר להשמיד לחלוטין את חמאס". השר רון דרמר השיב: "גם את הנאצייזם לא חיסלו, אבל אין אף מדינה נאצית כיום"

זמן צפייה: 02:03

ביום שאחרי ביקורו של מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן בישראל, פורסמו הערב (רביעי) פרטים נוספים על הפגישות שקיים בארץ, חלקן עם בכירים בישראל - שהגדירו אותן כ"מתוחות". בין היתר, בפגישה של שר החוץ האמריקני עם שרי קבינט המלחמה, הוא העלה את הבקשה של ארה"ב לשילוב פתרון שתי המדינות כחזון ל"יום שאחרי" המלחמה.

בלינקן אמר לשרים: "כמו שלכם, לישראלים, יש שאיפות - גם לפלסטינים יש שאיפות. אתם צריכים לקבל את זה". על כך השיב לו השר רון דרמר: "85% מהפלסטינים ביהודה ושומרון תומכים בטבח שבוצע בשבת השחורה".

השר רון דרמר
השר רון דרמר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בכירים ישראלים אמרו לחדשות 13 כי מדברי בלינקן השתמע המסר שאם בירושלים לא יציגו את פתרון שתי המדינות כחזון - ישראל לא תתקדם בהיבט המדיני, גם לא מול סעודיה. בלינקן אמר עוד לשרים: "אי אפשר לחסל לחלוטין את חמאס". על כך השיב דרמר: "גם את הנאציזם לא חיסלו - אבל אין אף מדינה נאצית היום".