פרסום ראשון: המשלחת הצרפתית להרגעת גבול לבנון

בזמן שהמלחמה בדרום נמשכת, בישראל מנסים להרגיע את הגבול הצפוני, ובמהלך השבוע צפויה להגיע לאזור משלחת הכוללות דיפלומטים צרפתיים ובכירים בצבא הצרפתי - במטרה לנסות להגיע לפתרון דיפלומטי בצפון, אשר יוביל להרחקת כוחות חיזבאללה מהגבול

זמן צפייה: 01:16

פרסום ראשון: בזמן שהמלחמה בדרום נמשכת, בישראל מנסים להרגיע את הגבול הצפוני, גם בגלל הלחץ האמריקני, והערב (שני) דווח במהדורה המרכזית אודות משלחת צרפתית בכירה שצפויה להגיע לישראל במהלך השבוע, במטרה לנסות להגיע לפתרון דיפלומטי בצפון, פתרון שימנע פתיחת מערכה נוספת גם שם, ולמעשה יוביל להרחקת כוחות חיזבאללה מהגבול.

המשלחת הזו תכלול בכירים בצבא הצרפתי ודיפלומטים צרפתיים, כאשר כאן בישראל הם יפגשו בכירים במשרד החוץ ובכירים במשרד הביטחון. בישראל אומרים לצרפתים, וגם לאמריקנים, כי "אנחנו מוכנים ללכת למהלך מדיני, כזה שימנע את הצורך בפתיחת מערכה גם בצפון בקרוב, אך עם זאת אנו מבינים שהסיכויים לכך הולכים ואוזלים. אין את כל הזמן שבעולם".

חילופי אש בין כוחות צה״ל לחיזבאללה בגבול הצפון
חילופי אש בין כוחות צה״ל לחיזבאללה בגבול הצפון | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

הגעת המשלחת הזו, בעיתוי הזה, היא משמעותית. מי שינהלו את הביקור מהצד הישראלי הם בכיר משרד הביטחון דרור שלום ובכירת משרד החוץ עליזה בן נון. צרפת, נזכיר, בעלת מעמד מיוחד בלבנון, ולא סתם הם אלה שמגיעים לכאן. גורם צרפתי אמר הערב לחדשות 13: "משלחת עם אנשינו תגיע לישראל כדי לדון בסוגיית הגבול בלבנון, לצד המצב בעזה".