בעקבות דרישת ביידן: נתניהו ישלח את דרמר והנגבי לוושינגטון

בעקבות לחץ מצד נשיא ארצות הברית, בשבוע הבא יתחילו "שיחות רפיח" בוושינגטון, לשם ישלח ראש הממשלה נתניהו את השר לעניינים אסטרטגיים ואת ראש המל"ל. נתניהו: "נחוש לפעול ברפיח על מנת לחסל את שאר גדודי חמאס"

זמן צפייה: 01:18

בעקבות דרישת נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, ראש הממשלה בנימין נתניהו ישלח את השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר ואת ראש המל"ל צחי הנגבי לוושינגטון לשיחות על הפעולה המתקרבת ברפיח שבדרום רצועת עזה. מלשכת ראש הממשלה נמסר הערב (שלישי) כי "לטובת המשך הלחימה ובעקבות בקשת נשיא ארצות הברית ג׳ו ביידן, ראש הממשלה נתניהו ישגר לארה"ב את השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר ואת ראש המל"ל צחי הנגבי".

"למשלחת יתלווה נציג מתאם פעולות הממשלה בשטחים", הוסיפו בלשכת רה"מ, "ראש הממשלה הבהיר שהוא נחוש לפעול ברפיח על מנת לחסל סופית את שארית גדודי החמאס, תוך מתן פתרונות הומניטריים לאוכלוסייה האזרחית".

השר רון דרמר
השר רון דרמר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ראש המל"ל צחי הנגבי
ראש המל"ל צחי הנגבי | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

כזכור, לראשונה אחרי חודש של נתק, נתניהו וביידן שוחחו אמש בטלפון "בנוגע להתפתחויות האחרונות בישראל ובעזה", ולאחר השיחה ציין ביידן בטוויטר כי ביקש לשלוח צוות ישראלי לוושינגטון "כדי לדון בדרכים לפגוע בחמאס ללא פעולה קרקעית עצימה ברפיח". היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, מסר שנתניהו הסכים לבקשה זו.

נתניהו מסר בתום השיחה כי הם שוחחו, בין היתר, על "המחויבות של ישראל להשיג את כל מטרותיה: חיסול החמאס, שחרור כל חטופינו והבטחה שעזה לא תהווה יותר איום על ישראל - תוך כדי מתן הסיוע ההומניטרי ההכרחי שמסייע להשיג את המטרות הללו".

הנשיא ביידן בפגישתו עם נתניהו בתל אביב
נתניהו וביידן בפגישתם בתל אביב, אוקטובר 2023 | צילום: רויטרס

גורם מדיני אמר כי הנשיא ביידן דרש בשיחה, שנמשכה כ-45 דקות, את הגדלת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, וגם ביקש לקבל תמונה ברורה של התוכניות הישראליות לפעולה ברפיח. הגורם הוסיף כי הפערים בין הממשלה לבין הממשל האמריקני הולכים ומתעצמים.