נתניהו שוחח עם זלנסקי: "להבטיח את ההגעה של מתפללים לאומן"

אחרי תשעה חודשים של נתק, ראש הממשלה שוחח עם נשיא אוקראינה, ומלשכתו נמסר כי "המנהיגים דיברו על המשך הסיוע הישראלי לרבות לפליטים השוהים בישראל". עוד נמסר כי רה"מ העלה את הצורך להבטיח את הגעת הישראלים לאומן השנה "במטרה להבטיח את חופש הפולחן"

Screenshot 2023 06 25 111200
ראש הממשלה נתניהו והנשיא זלנסקי | צילום: רויטרס / תומר נויברג, פלאש 90

אחרי תשעה חודשים של נתק, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (חמישי) עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, ומלשכת רה"מ נמסר כי "שני המנהיגים דיברו על המשך הסיוע הישראלי לאוקראינה לרבות לפליטים מאוקראינה השוהים בישראל, וכן, על המשך קידום סיוע בפיתוח וקידום מערכות הגנה אזרחיות". עוד נמסר: "ראש הממשלה העלה גם את הצורך להבטיח ככל הניתן את ההגעה של מתפללים לאומן השנה במטרה להבטיח את חופש הפולחן".

כזכור, בחודש שעבר העבירה ממשלת אוקראינה מסר לישראל, לפיו אם לא ייפסק גירוש האוקראינים מישראל, תיאסר כניסתם של ישראלים לאומן בראש השנה ואוקראינה תפסיק את הסכם ביטול האשרה עם ישראל. שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורנייצ'וק קרא לרה"מ נתניהו "לשקול מחדש את מדיניות הכניסה כלפי אוקראינים ולהתערב בנושא".

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי
נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי | צילום: רויטרס

שר הפנים והבריאות משה ארבל הגיב אז לדברים: "אני דוחה מכל וכל את הטענות על השפלות אזרחי אוקראינה בכניסה לישראל. מדיניות ההגירה הישראלית מקבלת בברכה תיירים ממדינות רבות בעולם לרבות מאוקראינה. במקרים בהם עולה חשד לשימוש שלא כדין בוויזת תייר לצורכי עבודה או השתקעות מפעילה רשות האוכלוסין וההגירה את סמכותה כדין".

"השותפות האמיצה בין ישראל לאוקראינה תימשך", הוסיף ארבל, "כשר הבריאות אני גאה בהשלמת תהליך העברת התרופות לאוקראינה ולשיתופי פעולה בתחום הבריאות שמקיים משרדי ובכוונתי להמשיך ולהעמיק שיתופי פעולה אלו".