ההכנות לביקור רה"מ בארה"ב: ייפגש עם ביידן, זלנסקי - ומאסק

בזמן שנתניהו עדיין לא נסוג מהחקיקה המשפטית, במוצאי החג הוא ימריא לארצות הברית וייפגש עם הנשיא האמריקני - לא בבית הלבן אלא בשולי עצרת האו"ם בניו יורק. בביקורו הוא ייפגש עם מנהיגים מרחבי העולם, ומלשכתו נמסר כי הוא ידון עם אילון מאסק בנושא פיתוח בינה מלאכותית

זמן צפייה: 01:36

בזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו עדיין לא נסוג מהחקיקה המשפטית, במוצאי החג הוא ימריא לביקור בארצות הברית, והערב (חמישי) נמסרה מלשכת רה"מ הודעה רשמית על פגישתו הצפויה עם הנשיא ג'ו ביידן. כפי שפורסם בחדשות 13, הפגישה לא תיערך בבית הלבן - אלא בשולי עצרת האו"ם בניו יורק.

במסגרת ביקורו ייפגש נתניהו גם עם ראשי הקהילה היהודית בארה"ב, וכן עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, קנצלר גרמניה אולף שולץ, נשיא דרום קוריאה יון סוק-יאול, מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש ומנהיגים נוספים.

את הביקור בארה"ב יחל נתניהו בקליפורניה, שם ייפגש עם אילון מאסק ואחרים בנושא פיתוח בינה מלאכותית, פגישה שכבר עכשיו מעוררת סערה והתנגדות ויכולה להתפרש כאצבע בעין לממשל האמריקני. משם ימשיך נתניהו לעצרת האו"ם בניו יורק.

המנהיגים שייפגשו עם נתניהו בארה''ב
המנהיגים שייפגשו עם נתניהו בארה''ב | צילום: חדשות 13

גורמים דיפלומטיים אמרו הערב לחדשות 13 כי הם מעריכים שבהמשך השנה כן תתקיים פגישה בין נתניהו לביידן בבית הלבן, אך זה כמובן תלוי גם במה שיקרה מבחינת החקיקה המשפטית. נתניהו שקל לצאת בהצהרה בעניין ריכוך כלשהו של החקיקה לפני המראתו, אך כפי שזה נראה כרגע זה לא יקרה, על אף שהמגעים לפשרה נמשכים.

מלבד הסוגיה המשפטית שתלווה את נתניהו בביקורו, לרבות גם בהפגנות, יש לציין כי ראש הממשלה נוסע לשבוע שלם בתקופה ביטחונית מאוד מתוחה, ואירוע ביטחוני דרמטי עלול להשליך גם על לוח הזמנים של הביקור.