נתניהו בריאיון לרשת סקיי: "מקווה שיהיה הסכם עם סעודיה"

ראש הממשלה התראיין לרשת הבריטית ואמר כי "יש לנו הזדמנויות נהדרות לקדם את השלום באזורנו, הידיים שלנו מושטות לכל המדינות הערביות". על שיחות ההידברות בנוגע למהפכה המשפטית אמר: "אני מנסה להשיג לזה הסכמה רחבה, ולא בטוח שאצליח"

זמן צפייה: 01:53

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין היום (שישי) לרשת סקיי הבריטית, ואמר כי הוא מקווה שיהיה הסכם עם סעודיה. "אני לא יכול להבטיח את זה, זה תלוי בסעודים", אמר נתניהו, "הידיים שלנו מושטות לכל המדינות הערביות, ובמיוחד לסעודיה שהיא חשובה במיוחד".

כשנשאל מה היה אומר ליורש העצר הסעודי אם היה יכול לפנות אליו, ענה נתניהו כי "יש לנו הזדמנויות נהדרות לקדם את השלום באזורנו, השלום בין המדינות שלנו ורווחת האזרחים שלנו", והוסיף: "הסכם שלום עם סעודיה יהיה קפיצה משמעותית. לא רק בגלל שסעודיה היא המדינה המשפיעה ביותר בעולם הערבי, אלא בגלל שהיא גם המדינה המשפיעה ביותר בעולם המוסלמי".

"זה יחזק את האפשרות לסיים את הקונפליקט הישראלי-ערבי, ואת האפשרות לסיים את הקונפליקט הישראלי-פלסטיני", הוסיף נתניהו בריאיון, "ברגע שהפלסטינים יראו שהעולם הערבי עושה שלום עם ישראל זו תהיה נקודת מפנה".

"יש יותר סיכוי להשיג שלום עם הפלסטינים 'מבחוץ פנימה'", הוסיף נתניהו, "להשיג שלום עם מדינות ערביות ובאמצעותן שלום הפלסטינים, ולא להשיג שלום עם הפלסטינים ובאמצעותם שלום עם מדינות ערב. המטרה ששמתי לעצמי כשחזרתי למשרד ראש הממשלה הייתה הסכם שלום עם סעודיה והרחבת הסכמי השלום עם מדינות ערב, ולחסום את איראן".

Whatsapp Image 2023 03 27 At 1
רה''מ נתניהו במליאה | צילום: רויטרס

על שיחות ההידברות בנוגע למהפכה המשפטית אמר נתניהו: "יש כרגע הסכמה של הרוב שאנחנו צריכים רפורמה במערכת המשפט. השאלה היא כמה, וכמה מהר. אני מנסה להשיג לזה הסכמה רחבה, ולא בטוח שאצליח. זה קשה מאוד משום שבישראל הרשות השופטת לקחה לעצמה הרבה מהכוח של הרשות המחוקקת והרשות המבצעת. יותר מכל מקום אחר בעולם".

"אבל אני לא רוצה להזיז את המטוטלת לצד השני, למצב שבו אנחנו לוקחים את הכוח של הרשות המחוקקת ונותנים אותו לרשות המחוקקת או המבצעת, מה שאנחנו לא צריכים לעשות", הוסיף נתניהו, "אנחנו צריכים למצוא את האמצע, שזה קשה מאוד, כי מדובר בנושא שנמצא במחלוקת פוליטית, ולעיתים קרובות מוצג בצורה שגויה. אני עושה כמיטב יכולתי, אך אני לא יודע אם נצליח. בצד שלנו יש קפטן לקבוצה, אני. זה מאפשר לי לקחת את ההחלטה הלא פופולרית של להשהות את הרפורמה. אבל מהצד השני לא עשו צעד לקראתנו, ולדעתי זה בגלל שאין שם הנהגה, רק שברים של אופוזיציה".

Whatsapp Image 2023 06 02 At 2
לוין ונתניהו בישיבת הממשלה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נתניהו נשאל בריאיון גם על התבטאויותיו של חבר הכנסת ניסים ואטורי מהליכוד, שלא הוזכר בשמו בריאיון, בהקשר לדבריו כי הורים מעודדים את ילדיהם להיות להט"בים. "הטענות על הומופוביה הן הכי מגוחכות", ענה נתניהו, "בליכוד יש תא גאה פעיל מאוד, והמנהיג של התא הגאה הוא יושב ראש הכנסת שאני מיניתי אותו".

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן
מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן | צילום: רויטרס

רה"מ נתניהו שוחח אמש בטלפון עם מזכיר המדינה של ארצות הברית, אנתוני בלינקן, וגורמים מדיניים אמרו לחדשות 13 כי השיחה התקיימה ביוזמת האמריקנים ועסקה בסוגיית סעודיה. מוקדם יותר אתמול בלינקן נשא דברים במסיבת עיתונאים עם שר החוץ הסעודי, ואמר: "המפרץ מחובר יותר משהיה פעם, הן ברמה האזורית, והן עם מדינות ברחבי המזרח התיכון - כולל ישראל. ארה"ב תמשיך למלא תפקיד אינטגרלי בהעמקת והרחבת הנורמליזציה".