נתניהו: "לא אקבל שום פגיעה בלהט"ב, אשמור על הדמוקרטיה הישראלית"

ראש הממשלה המיועד התראיין לתוכנית "פגוש את העיתונות" ברשת החדשות האמריקנית NBC, והתייחס לסערה סביב הסיכום של הליכוד עם מפלגת נעם, שנחשף בחדשות 13: "בממשלה היוצאת ישבו האחים המוסלמים ולא שמעתי ביקורת בינלאומית"

זמן צפייה: 02:04

ראש הממשלה המיועד התראיין היום (ראשון) לתוכנית "פגוש את העיתונות" ברשת החדשות האמריקנית NBC, והתייחס לאמירה של שותפו לקואליציה אבי מעוז לגבי ביטול מצעד הגאווה בירושלים. "בממשלה היוצאת ישבו האחים המוסלמים ולא שמעתי ביקורת בינלאומית", אמר נתניהו, "אני לא אקבל שום פגיעה בלהט"ב, בכל הקשור לסוגייה - ההגה יהיה בידיים שלי".

"כראש הממשלה יש לי שתי ידיים על ההגה של הממשלה ואני אוביל את המדיניות בכל התחומים", הוסיף נתניהו, "אני אשמור על הדמוקרטיה הישראלית, אמנע ממלחמות מיותרות, נעצור את איראן ונביא עוד הסכמי שלום אחרי ארבעת הסכמי השלום ההיסטוריים שהבאנו".

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

עוד התייחס נתניהו לסערת המפגש של נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, עם קניה ווסט וניק פואנטס - איש הימין הקיצוני ומי שידוע בתור מכחיש שואה, שהשווה בעבר בין משרפות השואה לאפיית עוגיות. ראש הממשלה המיועד אמר: "לא רק שזה לא מקובל, זה פשוט פסול ואני מקווה שהוא ימצא את הדרך שלו לגנות את זה".

"האנטישמיות של ניקולס פואנטס וקנייה קשורה לאישיות שלהם כנראה יותר מאשר לדעות", השיב נתניהו לשאלת המראיין האמריקני, "אבל כך או כך זה גרוע מספיק, אתה לא משבח את היטלר. איך אתה משבח הצורר הגדול בכל הזמנים? כל מי שמהלל אותו - זה פסול, וכל מי שנפגש איתו ונותן לו לגיטימציה פסול גם כן".

ניק פואנטס
ניק פואנטס | צילום: מתוך טוויטר

כזכור, בעקבות חשיפת חדשות 13 מוקדם יותר השבוע שלפיה יו"ר נעם אבי מעוז יקבל את היחידה לתוכניות חיצוניות וקידום שותפויות ממשרד החינוך - מה שיאפשר לו שליטה על ארגונים ותכנים שייכנסו לבתי הספר, זאת לפי הסיכום בין נעם לליכוד - אמש הודיעו למעלה מ-50 ראשי עיר ורשויות מקומיות בישראל כי "יגנו על מערכת החינוך ושמירתה כסובלנית ושיווניות".

ההודעה מגיעה "במחאה על העברת מסמכויות משרד החינוך לידיו של אבי מעוז ממפלגת נעם, שבהן יקבע את התכנים החיצוניים במערכת החינוך". באגודה למען הלהט"ב פנו לעשרות ראשי רשויות מקומיות להצטרף באמירה שיעמדו על חינוך לסובלנות וביקשו מחברי הקהילה הגאה לדרוש זאת מראש הרשות המקומית שלהם.

היום המחאה התרחבה, וגם עיריות אילת, גבעת שמואל, יקנעם, יבנה ואחרות הצטרפו למאבק, כך שסך הכל 74 רשויות הביעו את עמדתם. יו"ר האגודה למען הלהט"ב, הילה פאר, מסרה: "ההתגייסות המרגשת של עשרות ראשי רשויות מהצפון עד הדרום שולחת מסר ברור לממשלה הנכנסת - לא ניתן שיחזירו אותנו מילימטר אחורה ולא למדיניות של חושך".

עוד אמרה פאר: "אנחנו קוראים לראשי הרשויות שטרם התייחסו, הביעו עמדה ערכית נגד השנאה ולשמירה על מערכת החינוך שלנו סובלנית ושיוונית. אלו החיים של כל אחד ואחת מאיתנו, אנחנו נמצאים בכל עיר ויישוב בישראל ואנחנו לא נאפשר לאדם חשוך ולהט״בופוב לקבוע את סדר היום של מערכת החינוך״.

אבי מעוז
יו''ר נעם, אבי מעוז | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מארגון איגי נמסר אמש: "תודה לראשי הרשויות ששמו קו אדום לטרלול. זה צעד מנהיגותי שמשדר לנוער והצעירים הגאים ביטחון ודאגה. נתניהו והליכוד חיייבים לשקול מחדש את המהלך הגרוע הזה ולא לתת את המפתחות לכיתות של ילדי ישראל בידי אבי מעוז ורוני ססובר".

מור נהרי, מנכ"לית ארגון חוש"ן, הוסיפה: "התנועה הזאת היא התשובה לאמירות הלהט"בופוביות והקשות שאנחנו שומעים בשבועות האחרונים. הן חומה בצורה שמגנה על הנוער. הן מסר של קבלה ואהבה לכל תלמיד ותלמידה. אנחנו מברכים כל רשות שהצטרפה למפגן התמיכה ומעודדים רשויות נוספות - נקטו עמדה, הנחו את בתי הספר להזמין תכנים של חינוך לסובלנות, הבהירו לבתי הספר לא להזמין תכנים להט"בופובים ומפלגים, שמרו על הנוער".

במקביל, יותר מ-200 מנהלות ומנהלי בתי ספר מרחבי הארץ ממגזרים ומאפיינים שונים, שלחו מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובו כתבו: "נתייצב ונעמוד איתן לשמירה על הדמוקרטיה שלנו ועל זכויות היסוד של אזרחיות ואזרחי המדינה בהתבסס על חוק יסוד כבוד האדם וחירותו. אנו מביעים בזאת את מחאתנו על הוצאת היחידה האחראית על תוכניות ושותפויות ממשרד החינוך והעברתה לתחום האחריות של אגף שבראשו יעמוד אבי מעוז ממפלגת נעם, אשר מביע בפומבי את דעותיו הגזעניות, הלהט"בופוביות, החשוכות, והקיצוניות ביותר אשר מבטלות, מפלגות, משסעות ופוגעות בקהילות שלמות וזהויות נרחבות בחברה הישראלית. לא נישאר אדישים למצב".

"נמשיך להנהיג שיח הומניסטי ופלורליסטי מתוך אמונה שזו אחת המטרות העיקריות שלנו בתור אנשי חינוך, בתור מנהיגות.ים ובתור בני אדם. נוסיף לחשוף את תלמידינו לתכנים העוסקים בחופש, שוויון, אהבת האדם, זכויות אדם, קבלת האחר והיכרות עם כל האוכלוסיות שהן מרכיביו של פסיפס החברה הישראלית והחברה האנושית. לא ניתן לעמדות חשוכות להכתיב את סדר היום בבתי הספר שלנו ואנו קוראים וקוראות לשינוי ההחלטה באופן מיידי".