נתניהו: "הבהרנו לאמריקנים שגם הסכם מוגבל מול איראן לא מקובל"

ראש הממשלה ביקר בתעשייה האווירית, והתייחס להסכם הגרעין המתגבש בין ארצות הברית לבין איראן: "אנחנו נחושים למנוע מאיראן לפתח נשק גרעיני, ההתנגדות התקיפה שלנו לחזרה להסכם הגרעין המקורי תורמת להחלטה האמריקנית שלא לעשות זאת"

רה"מ בנימין נתניהו בביקור בתעשייה האווירית
רה"מ בנימין נתניהו בביקור בתעשייה האווירית | צילום: עמוס בן-גרשום / לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום (ראשון) בתעשייה האווירית, והתייחס להסכם הגרעין המתגבש בין ארצות הברית לבין איראן. "הבהרנו לידידנו האמריקנים שהסכמות מוגבלות יותר - גם הן אינן מקובלות עלינו", אמר נתניהו במהלך הביקור.

"אני כאן בביקור בתעשייה האווירית, מתרשם מאוד מכלי ההגנה וכלי ההתקפה שאנחנו מפתחים כאן", אמר נתניהו, "אנחנו נחושים למנוע מאיראן לפתח נשק גרעיני. ההתנגדות התקיפה שלנו לחזרה להסכם הגרעין המקורי תורמת להחלטה האמריקנית שלא לעשות זאת. בכל מקרה, כפי שאני מבהיר להם, מבהיר לעולם וגם אבהיר כאן שוב: אנחנו נעשה כל מה שאנחנו צריכים כדי להגן על עצמנו, בכוחות עצמנו, מול כל איום שהוא".

במסגרת הביקור הוצגה לרה"מ נתניהו פעילות התעשייה האווירית, על ידי היו"ר עמיר פרץ והמנכ"ל בועז לוי. בנוסף, נתניהו סייר בתערוכת אמצעים ויכולות מתקדמים, בתחומי ההגנה וההתקפה. לביקור התלוו ראש המל"ל צחי הנגבי, ראש הסגל צחי ברוורמן והמזכיר הצבאי של ראש הממשלה, האלוף אבי גיל.

רה''מ בנימין נתניהו בביקור בתעשייה האווירית
רה''מ בנימין נתניהו בביקור בתעשייה האווירית | צילום: עמוס בן-גרשום / לע''מ
רה''מ בנימין נתניהו בביקור בתעשייה האווירית
רה''מ בנימין נתניהו בביקור בתעשייה האווירית | צילום: עמוס בן-גרשום / לע''מ

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן אמנם הכחיש בסוף השבוע כי ארה"ב ואיראן בדרך להסכם גרעין חדש - אך לפי דיווחים המגעים בין שתי המדינות מתקדמים, ובישראל מודאגים מההתפתחויות. על אף שההבנות המתגבשות בין וושינגטון לטהרן מסתמנות כמעין הסכם ראשוני ולא-פורמלי, הדבר צפוי להיטיב עם משטר האייתוללות ולהוות אתגר לישראל.

לפי פרטי ההסכם המתגבש, האמריקנים צפויים להפשיר נכסים איראניים בסכומים של מיליוני דולרים, בעוד שטהרן, בתמורה, תקפיא את תוכנית הגרעין שלה לפחות עד לבחירות לנשיאות בארה"ב בשנה הבאה. החשש הישראלי מההסכמות החדשות גובר לנוכח העובדה שירושלים משקיפה מהצד, ולא מעורבת במגעים.

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן
מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן | צילום: רויטרס

בלינקן אמר במסיבת עיתונאים: "הדיווחים שראינו בנוגע להסכם בנושאי גרעין או אסירים הם פשוט לא מדויקים. אנחנו נחושים להבטיח שאיראן לעולם לא תשיג נשק גרעיני. עודנו משוכנעים שהדרך הכי טובה לעשות את זה היא בדיפלומטיה. לא הסרנו שום אפשרות מהשולחן".