הממשל האמריקני עודכן: נתניהו הוזמן לביקור בסין

בשעה שראש הממשלה עדיין לא הוזמן לבית הלבן, הוא נפגש עם חברי קונגרס אמריקנים ועדכן אותם על ביקורו הצפוי בסין, ומלשכת רה"מ נמסר כי נתניהו הדגיש בפניהם כי "ארה"ב תמיד תהיה בעלת הברית החיונית של ישראל, שאין לה תחליף"

Whatsapp Image 2023 06 13 At 2
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שלישי) עם חברי קונגרס אמריקנים ועדכן אותם על כך שהוא הוזמן לביקור בסין. הביקור המיועד יהיה ביקורו הרביעי של ראש הממשלה נתניהו בסין, ומלשכת רה"מ נמסר כי הממשל האמריקני עודכן על כך לפני חודש.

עוד נמסר מלשכת רה"מ כי נתניהו הבהיר לחברי הקונגרס ששיתוף הפעולה הביטחוני והמודיעיני בין ארה"ב וישראל נמצא בשיא של כל הזמנים, והדגיש כי "ארה"ב תמיד תהיה בעלת הברית החיונית של ישראל, שאין לה תחליף". דבר ביקורו הצפוי של נתניהו בסין פורסם לראשונה על ידי העיתונאי שלום ירושלמי ב"זמן ישראל".

כבר מספר שנים יש מפגש שנתי של "ועידת החדשנות" בין ראשי המדינה, כאשר הפעם האחרונה הייתה בישראל, והשנה האירוע צפוי להתקיים בסין. הסינים הביעו את רצונם לארח את נתניהו, אבל טרם התקיים שיח על מועד וטרם ניתנה התייחסות ישראלית.

נשיא סין שי ג'ינפינג
נשיא סין שי ג'ינפינג | צילום: רויטרס

כזכור, נתניהו עדיין לא הוזמן לבית הלבן מאז שחזר ללשכת ראש הממשלה בתחילת השנה, ובחודש שעבר נפגש שר הביטחון יואב גלנט עם מקבילו האמריקני לויד אוסטין בבלגיה, מאחר שנתניהו אסר על השרים להגיע לביקורים רשמיים בוושינגטון לפני שיוזמן בעצמו.