נתניהו לבלינקן: שום הסדר עם איראן לא יחייב את ישראל

ראש הממשלה שוחח בטלפון עם מזכיר המדינה האמריקני, וגורמים מדיניים אמרו כי השיחה התקיימה ביוזמת האמריקנים ועסקה בסוגיית סעודיה. מלשכת רה"מ נמסר כי נתניהו חזר על עמדתו שחזרה להסכם הגרעין לא תעצור את תוכנית הגרעין האיראנית: "ישראל תעשה הכל כדי להגן על עצמה"

Capture
אנתוני בלינקן, בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (חמישי) בטלפון עם מזכיר המדינה של ארצות הברית, אנתוני בלינקן, וגורמים מדיניים אמרו לחדשות 13 כי השיחה התקיימה ביוזמת האמריקנים ועסקה בסוגיית סעודיה. מלשכת רה"מ נמסר כי נתניהו "חזר על עמדתו העקבית שחזרה להסכם הגרעין עם איראן לא תעצור את תוכנית הגרעין האיראנית ושום הסדר עם איראן לא יחייב את ישראל, שתעשה הכל כדי להגן על עצמה".

עוד נמסר מלשכת רה"מ כי נתניהו הביע את הערכתו על שיתוף הפעולה הצבאי והמודיעיני בין ישראל לארה"ב ש"נמצא בשיא של כל הזמנים", וכי השניים שוחחו על האתגרים וההזדמנויות באזור. ראש הממשלה נתניהו הביע את הערכתו על השיחות הכנות שהתקיימו לאחרונה בוושינגטון בין הצוותים של שתי המדינות ועל התיאום ההדוק בין ישראל לארה"ב. בנוסף נמסר כי נתניהו הציע לקדם שיתוף פעולה ישראלי-אמריקני בנושא הבינה המלאכותית.

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן
מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום בלינקן נשא דברים במסיבת עיתונאים עם שר החוץ הסעודי, ואמר: "המפרץ מחובר יותר משהיה פעם, הן ברמה האזורית, והן עם מדינות ברחבי המזרח התיכון - כולל ישראל. ארה"ב תמשיך למלא תפקיד אינטגרלי בהעמקת והרחבת הנורמליזציה".