"ידידות ושותפות": רה"מ נתניהו נפגש בירדן עם המלך עבדאללה

ראש הממשלה טס לעמאן ופגש את מלך ירדן, ומלשכתו נמסר כי המנהיגים דנו בסוגיות אזוריות, בדגש על שיתוף הפעולה האסטרטגי, הביטחוני והכלכלי בין המדינות. לפי מקורות ישראלים המעורים היטב בפרטים, נתניהו התחייב בפני המלך על שמירת הסטטוס הקוו בהר הבית

נתניהו ועבדאללה השני, מלך ירדן
נתניהו ועבדאללה השני, מלך ירדן | צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו טס היום (שלישי) לירדן, ונפגש בעמאן עם המלך עבדאללה השני. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי המנהיגים דנו בסוגיות אזוריות, בדגש על שיתוף הפעולה האסטרטגי, הביטחוני והכלכלי בין ישראל לירדן, התורם ליציבות האזור.

בנוסף, נמסר מלשכת ראש הממשלה כי השניים ברכו על הידידות והשותפות, ארוכת השנים, בין מדינת ישראל לממלכה הירדנית. לפי מקורות ישראלים המעורים היטב בפרטים, רה"מ נתניהו התחייב בפני המלך עבדאללה על שמירת הסטטוס הקוו בהר הבית.

בפגישה השתתפו גם השר לנושאים אסטרטגיים רון דרמר, ראש השב"כ רונן בר וראש הסגל צחי ברוורמן. כזכור, כשבועיים אחרי הבחירות בישראל התקשר המלך לנתניהו ובירך אותו על ניצחונו.

ביבי נתניהו ועבדאללה מלך ירדן
רה''מ נתניהו ועבדאללה מלך ירדן, בפגישתם ב-2019 | צילום: קובי גדעון, לע''מ

ראש הממשלה הקודם יאיר לפיד נפגש עם המלך עבדאללה בספטמבר אשתקד, בשולי עצרת האו"ם בניו יורק. השניים דנו אז בצורך להרגיע את השטח ביהודה ושומרון, וכן במספר סוגיות שעל סדר היום הבילטרלי, בדגש על קידום שיתוף הפעולה הכלכלי-אזרחי.